نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 17:32

از ابلاغ ۱۴۲ تن سهمیه قیر به شهرداری دوگنبدان تا آخرین وضعیت نهضت مسکن ملی

شهردار دوگنبدان گفت: افزون بر ۱۴۲ تن قیر جهت مسکن مهر این شهرستان به شهرداری ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران محمدمراد راغپور در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی گچساران اظهار کرد: در این شهرستان ۲۸۸ واحد در فاز اول نهضت ملی مسکن در دست اقدام است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: تاسیسات فاز اول حدوداً به طور کامل کار شده فعالیت‌های خوبی در این فاز درحال اجراست.

 رئیس بنیاد مسکن گچساران تصریح کرد:در فاز ۱ و ۲ مشکل برق مطرح است که برای برطرف شدن این مشکل قول‌های مساعدی داده شده است.

 راغپور عنوان کرد: اگر شرایط مهیا بوده امید می‌رود فاز ۱ تا پایان نیمه اول امسال تحویل داده شود.

 وی گفت: بیش از ۱۰۰ متقاضی فاز ۱ آورده اخیر خود را پرداخت نکرده‌اند که این خود روند اجرای این فاز را کند کرده است.

 محمود زارعی رئیس آبفا گچساران نیز خاطرنشان کرد: در خصوص فاضلاب فاز اول ۲۸۸ واحدی نهضت ملی برآوردهای لازم انجام شده و به زودی پیمانکار نیز مشخص و برای انشعاب آب نیز اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

 اداره ثبت اسناد و املاک گچساران نیز بیان کرد: در خصوص صدور سند مسکن‌های مهر پادگان تعامل لازم را با راه و شهرسازی داشته و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

 مهرزاد اکبری رئیس شعبه بانک ملی مرکزی گچساران نیز ادامه داد: این بانک مشکلی برای پرداخت تسهیلات مطرح شده در طرح نهضت ملی مسکن در گچساران ندارد، همکاری‌های لازم را برای متقاضیان و مراجعین انجام می‌دهد.

 وی افزود: حدود ۳۰ فقره به بانک ملی گچساران جهت دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن معرفی شده که هر فقره خود دارای چندین واحد است.

اکبری ادامه دهد: اغلب مراجعین زمانی که از درصد و میزان اقساط این تسهیلات با خبر می‌شوند از دریافت انصراف می‌دهند زیرا وام ۵۵۰ میلیون تومانی اقساط آن ۱۱ میلیون تومان خواهد شد.

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان نیز اضافه کرد: سهمیه قیری که در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد از قبل یوتی‌ام‌های آن مشخص شده است.

 وی گفت: حدود ۱۴۲ تن قیر برای مسکن نهر در گچساران در نظر گرفته شده و پیمانکار آن نیز مشخص گردیده است.

 شهردار دو گنبدان بیان کرد: امید می‌رود راه و شهرسازی برای سهمیه قیر نهضت ملی مسکن از هم اکنون تلاش کرده تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322552

مهمترین اخبار ایران و جهان: