نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 08:43

نویسنده همدانی حائز رتبه اول در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین

همدان- بانوی نویسنده همدانی با کتاب داستان کوتاه «فصل خواب زیتون‌ها» در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین جایزه نخست جشنواره را از آن خود کرد.

فاطمه بگزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با داستان کتاب کوتاه «فصل خواب زیتون‌ها»، رتبه نخست را کسب کرده‌ام، اظهار کرد: در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین یک مسابقه در زمینه‌های داستان، کتاب، طراحی، کلیپ وموشن گرافی گذاشتند و بنده با داستان کتاب کوتاه فصل خواب زیتون‌ها، رتبه نخست را کسب کردم.

وی در خصوص کتاب کوتاه فصل خواب زیتون‌ها تشریح کرد: این کتاب در مورد یک نوجوان فلسطینی از جبهه بیت المقدس است؛ دقیقاً زمانی است که اسرائیلی‌ها بیت المقدس را به خاک و خون کشیدند، پدرش، دایی اش، عمویش و دامادشان همگی در بیت المقدس شهید می‌شوند.

این بانوی نویسنده همدانی ادامه داد: داستان «فصل خواب زیتون‌ها» نشان می‌دهد که یک کودک لاغراندام مو فرفری کوچک است و بارزتر از همه اینها، این کودک، یک کودک گنگ است که می‌تواند بشنود ولی نمی‌تواند صحبت کند. در این داستان کوتاه به نوجوانان در جبهه مقاومت، سوریه، لبنان، یمن، ایران و همه جا نشان می‌دهیم که یک نوجوان چقدر می‌تواند قوی باشد؛ حتی اگر مشکل شنوایی داشته باشد.

بگزاده که یکی از بانوان توانمند عرصه نویسندگی است، با اشاره به اینکه در این داستان نشان داده می‌شود که معلولیت به هیچ عنوان نمی تواند جلوی پیشرفت، کار و توانمندی یک انسان را بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309696

مهمترین اخبار ایران و جهان: