نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 23:17

آماده باش برای میزبانی از گردشگران تابستانی تبریز

تبریز-رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز با گفت: تمام واحدهای شهرداری تبریز برای میزبانی از گردشگران تابستانی آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم زعفرانچی لر با بیان اینکه ستاد گردشگری تابستان ۱۴۰۲ در اداره گردشگری شهرداری مستقر شده است، افزود: سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی جذب و مدیریت گردشگر به وظایف خود عمل می‌کند و شهرداری هم در بخش‌های مختلف زیباسازی، ساماندهی ورودی‌های شهر، پاک‌سازی فضاهای شهری، ساخت و توسعه پیاده راه‌ها، رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، تأمین روشنایی و نورپردازی فضاهای تاریخی و گردشگری و… به استقبال از میهمانان تابستانی خود رفته است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار شورای شهر تبریز، از تعریف و ابلاغ وظایف هر یک از معاونت‌های شهرداری، مدیران مناطق، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ستادی شهرداری در حوزه جذب و میزبانی از گردشگران تابستانی خبر داد و گفت: عملکرد هر یک از واحدها به صورت ماهانه در ستاد گردشگری تابستان ۱۴۰۲ بررسی و ارزیابی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون گردشگری هم بر روند اجرای دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده برای میزبانی از گردشگران تابستانی نظارت جدی دارد، خاطرنشان کرد: شورای شهر تبریز که مسئولیت اجرایی ندارد، در قالب نظارت بر عملکرد شهرداری و واحدهای زیرمجموعه آن به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

این عضو شورای شهر تبریز، ساماندهی مقبره‌الشعرا را یکی مهم‌ترین پروژه‌های گردشگری تبریز عنوان کرد و افزود: مسیرهای گردشگری در یک سال اخیر با رویکرد ارزشمند شهردار تبریز و شهرداران مناطق تاریخی و گردشگری به پیاده راه تبدیل‌شده و آماده میزبانی از گردشگران است و این توسعه و اصلاح معابر گردشگرپذیر باید در طول سال تداوم یافته و مختص فصل تابستان نباشد.

وی از اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در اماکن تاریخی و پرجاذبه تبریز خبر داد و گفت: برگزاری تورهای ویژه «اینفو» از برنامه‌های خوب شهرداری است که در طول تابستان برگزار خواهد شد.

زعفرانچی در پایان، با تأکید بر اینکه میزبانی از جشنواره‌های مختلف تابستانی در تبریز، می‌تواند به افزایش میزان گردشگرپذیری این شهر کمک شایانی داشته باشد، تصریح کرد: باید بتوانیم ظرفیت‌های ارزشمند شهر تبریز را به خوبی در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم تا در مقاطع مختلف سال، میزبان شایسته گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309196

مهمترین اخبار ایران و جهان: