نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 18:51

نتانیاهو سپتامبر آینده راهی نیویورک خواهد شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نظر دارد ماه سپتامبر آینده راهی نیویورک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه یسرائیل هیوم اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو به منظور شرکت در نشست سازمان ملل به نیویورک می‌رود و در حاشیه این سفر با سران و مقامات برخی کشورها نیز دیدار خواهد کرد.

این روزنامه احتمال داد که نتانیاهو در این سفر برای اولین بار از زمان انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

این در حالی است که تحلیلگران صهیونیست گفتگوی شامگاه گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شبکه سی‌ان‌ان علیه کابینه نتانیاهو را بیانگر تنش‌های عمیق در روابط میان واشنگتن و تل‌آویو دانستند.

بایدن در جریان این گفتگوی تلویزیونی بدون اشاره به نام وزرای کابینه نتانیاهو از جمله ایتمار بن‌گویر و بتسلئیل اسموتریچ (وزیر امنیت داخلی و دارایی) گفت: وزرای نتانیاهو عامل بحرانی شدن وضعیت در کرانه باختری هستند. بایدن حتی پای خودش را فراتر از این هم نهاد و گفت: کابینه امنیتی نتانیاهو، افراطی‌ترین شخصیت‌هایی را که در حیات خود شناخته‌ام در عضویت خود دارد و من را به دورانی که «گلدا مایر» نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) یود، بازمی‎‌گرداند.

«آبراهام بن تسفی» تحلیلگر صهیونیست در این باره گفت: سخنان اخیر بایدن دوران جدید و نگران‌کننده‌ای را از جنگ سرد چند ماهه میان واشنگتن و تل‌آویو آغاز کرده است. در شرایط کنونی تقریباً هیچ اثری از روابط ویژه چند دهه‌ای میان واشنگتن و تل‌آویو که برای مدتی طولانی یک دیوار حمایتی از اسرائیل تشکیل داده بود، دیده نمی‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347396

مهمترین اخبار ایران و جهان: