نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 13:03

تمام همت مدیریت استان حل مشکلات و مسائل آبی اصفهان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم با تأکیدات استاندار اصفهان همت برآن است تا مشکلات انباشته شده چندین ساله استان بویژه تأمین آب حل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در نشست نمایندگان اصناف کشاورزان استان حوضه زاینده رود با معـاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و سرپـرست حوضـه آبـریـز زایـنـده رود، گفت: بیش از ۹۷ درصد از مساحت حوضه آبریز زاینده رود در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: از این رو همواره نام «استان اصفهان» و «زاینده رود» به یکدیگر گره خورده و حساسیت بسیار زیادی نسبت به این دو موضوع وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم با تأکیدات استاندار اصفهان همت بر آن شد تا مشکلات انباشته شده چندین ساله استان بویژه تأمین آب اصفهان حل شود.

وی بیان کرد: در این خصوص تلاش‌های بسیاری توسط وزارت نیرو انجام شده و به لحاظ تحلیل موضوع، بررسی مشکلات، برنامه اقدام و احیای زاینده رود برنامه‌ریزی‌ها انجام و مسیر مشخص شده است.

دکتر زینلیان افزود: احیا و اجرای پروژه‌های زمین مانده اصفهان در تأمین آب در دستور کار است‌. مردم انتظار دارند که اقدام و عمل همانگونه که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: مسئله آب در اصفهان تنها مشکل کشاورزان که البته حقابه بر هستند نیست؛ بلکه حیات تمدن بزرگ استان اصفهان به زاینده رود گره خورده است.

وی یادآور شد: اگر بی تفاوت باشیم میراث غنی اصفهان نابود خواهد شد و پاسخی برای آیندگان نخواهیم داشت از طرفی محیط زیست مظلوم اصفهان که در سالهای گذشته مورد غفلت واقع شده امروز منبع و منشأ ریزگرد است.

زینلیان عنوان کرد: جلسات متعددی توسط استانداری اصفهان با معـاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و سرپـرست حوضـه آبـریـز زایـنـده رود برنامه‌ریزی شده از جمله دیدار و نشست با استاندار اصفهان که صبح امروز رقم خورد، نشست با کشاورزان، کنترل پروژه و جلسه با فرمانداران تا مسائل استان همه جانبه بررسی شود.

وی تصریح کرد: تمام همت مدیریت استان حل مشکلات و مسائل آبی اصفهان است در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

زینلیان گفت: شهادت می‌دهیم کشاورزان اصفهان با وجود تمام مشکلاتی که دارند و حقابه بر نیز هستند؛ همراه مدیریت استان و کشور بودند و در بزنگاه‌های خاص خط خود را از دشمن جدا کردند که این رویکرد جای تقدیر دارد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305408

مهمترین اخبار ایران و جهان: