نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 14:22

افزایش ۲۶۰ درصدی برداشت گندم در استان بوشهر

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از افزایش ۲۶۰ درصدی برداشت گندم در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت تولید گندم در استان بوشهر اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت گندم در استان بوشهر بیش از ۱۰۰ هزار هکتار شامل ۸۵ هزار هکتار کشت دیم و ۱۵ هزار و ۴۰۵ هکتار کشت آبی بوده است.

وی از تولید ۱۵۰ هزار و ۵۸۰ تن گندم از اراضی کشاورزی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این میزان ۱۲۳ هزار تن خرید تضمینی از کشاورزان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از خرید ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن بذر گندم از کشاورزان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار تن گندم برداشت شده خود مصرفی کشاورزان است.

باستین میزان برداشت گندم در استان بوشهر نسبت به ۴۲ هزار تن سال گذشته را افزایش ۲۶۰ درصدی دانست و تصریح کرد: میزان خرید سال جاری در مقایسه با سال گذشته که ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن بود بیش از ۴۷۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

واریز بهای گندم

وی با بیان اینکه برای خرید گندم در سال جاری ۱۴ مرکز فعال شد گفت: ۹ مرکز تعاون روستایی، ۳ کارخانه آرد و انبار چغادک و سیلو برازجان وظیفه خرید گندم را بر عهده داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه عملیات برداشت گندم در استان بوشهر ۵۰ روز از ۲۰ فروردین تا ۱۰ خرداد ماه ادامه داشت افزود: ۷۱۷ کمباین در برداشت گندم استان بوشهر مشارکت کردند.

باستین بهای کل گندم خریداری شده از کشاورزان استان بوشهر را هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بیش از ۹۸ درصد بهای گندم به‌صورت کامل به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310796

مهمترین اخبار ایران و جهان: