نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 10:49

۳۷ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد اردبیل به چرخه تولید بازگشتند

اردبیل- معاون پشتیبانی دادگستری کل استان اردبیل گفت: ۳۷ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد با ظرفیت اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در اردبیل به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات و رسیدن به توسعه، آبادانی و اشتغال در استان اردبیل رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضائیه در استان اردبیل تصریح کرد: در همین راستا امروز نیز همسو با نامگذاری ایام هفته قوه قضائیه روز «حمایت از سرمایه گذاران و تولید دانش بنیان و مهار تورم» جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری ستاد استانی پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به منظور رسیدگی به پرونده‌های ۱۲ واحد سرمایه گذاری تولیدی و صنعتی برگزار شده و مصوبات لازم برای رفع مشکلات حقوقی این واحدها اتخاذ شد.

دبیر کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری دادگستری استان اردبیل با اشاره به اهمیت حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی گفت: هرگونه پیشرفت و توسعه استان و برون رفت از مشکلات اقتصادی همکاری، هماهنگی و تعامل مدیران و مسئولان متولی استان در حمایت از تولید و اشتغال است.

خدادادی افزود: در سال گذشته ۶۵۰ مورد به مشکلات بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی در کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری و ستاد تسهیل استان با ظرفیت اشتغال پنج هزار و ۵۰۰ نفر رسیدگی شده و در این راستا یک هزار و ۴۰ مصوبه انجام شده که بیش از ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت با رفع مشکلات ۳۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد، این واحدها با اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

دبیر کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری دادگستری استان اردبیل از عموم شهروندان خواست تا در همایش گرامیداشت شهدای هفتم تیر در محل عالی قاپو در هفتم تیرماه، روز چهارشنبه و نیز در جشن گلریزان که برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد در محل زورخانه علی بن ابیطالب (ع) اردبیل برگزار می‌شود، حضور پررنگ و باشکوهی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312452

مهمترین اخبار ایران و جهان: