نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 08:50

بنیادشهیدوامور ایثارگران درحال تبدیل شدن به سازمانی مطالبه گر است

تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تبدیل شدن از مجموعه‌ای خدمات رسان به سازمانی مطالبه گر است.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر ابوالفتح زاده شامگاه دوشنبه در نخستین جلسۀ امسالِ کارگروه توسعۀ مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی که با هدف بررسی مصوبات و عملکرد سه ماهۀ اول این کارگروه با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، گفت: خدمات ارائه شده به ایثارگران عزیز در قبال ایثارگری آنان ناچیز است و از همینرو خود را موظف به دقّت در بیان عمومی این خدمات می‌بینیم و بعضاً ذکر فعالیت‌های انجام شده حتی در فرم‌های ارزیابیِ سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به مصلحت نمی‌دانیم.

وی تاکید کرد: با همۀ این اوصاف از اینکه طیف وسیع خدماتِ ناگفته و نادیدۀ بنیاد شهید و امور ایثارگران از نگاه تیزبینِ مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی پنهان نمانده و این مساله در پروسۀ انتخاب سالانۀ دستگاه‌های برتر استان لحاظ می‌شود، قدردانیم.

وی در عین حال اطمینان داد که نه تنها ارتقای سطح معیشتی ایثارگران به عنوان یک اولویت اساسی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط خودِ این نهاد با جدّیت دنبال می‌شود بلکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مطالبه گر اجرای درست وظایف دیگر سازمان‌ها در حوزه ایثارگری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی توضیح داد: در دورۀ تحوّلی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مطابق سیاست‌های آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، این نهاد در حال تبدیل شدن از مجموعه‌ای خدمات رسان به سازمانی مطالبه گر است.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به استناد قوانین و برنامه‌های بالادستی به خصوص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در جایگاه مطالبه گر، از دستگاه‌های مختلف می‌خواهد تا به وظایف قانونی خود نسبت به بخش‌های مختلف ایثارگری به درستی عمل کنند.

ابوالفتح زاده افزود: البته خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران عزیز از خادمان خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران عموماً این انتظار را دارند که راه شهدا و ایثارگران، حفظ و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج شود.

وی در جمعبندی این بخش از صحبت‌های خود گفت: اعتقاد داریم که فعالیت‌های صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و از جمله خدمات ارائه شده به ایثارگران معزّز باید مورد انعکاس قرار گیرد که در چارچوب همین باور و با تأسی به سیاست‌های ستاد مرکزی و همچنین ملاحظاتِ بیان شده، گوشه‌ای از این فعالیت‌ها و خدمات در پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان (ایثار) بازتاب داده می‌شود و عموم شهروندان و مسئولان به آن دسترسی دارند.

ابوالفتح زاده همچنین تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائۀ خدمات به جامعۀ هدف، اصول «عدالت ورزی» و «صرفه جویی در هزینه کردها» را در سرلوحۀ فعالیت‌های خود قرار داده است ضمن اینکه همۀ پرسنل این بیناد چه به صورت تلفنی، چه حضوری و چه در قالب مراجعه به ایثارگران در قالب طرح سپاس، در دسترس هستند و تلاش دارند رضایت حداکثری این قشر عزیز را تأمین کنند.

وی گفت: در قانون بودجۀ سال گذشته، بند (ک) تبصره (۹)، همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده بود به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج و همچنین بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت بعنوان سبک زندگی فاخر، حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران هزینه کنند. در قانون بودجۀ سال جاری نیز مشابه این بند، پیش بینی و به تصویب رسیده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با اخذ مشورت از بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوانند گام‌های مؤثری برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بردارند.

بنیادشهیدوامور ایثارگران درحال تبدیل شدن به سازمانی مطالبه گر است

تلاش برای رفع نیازمندی‌های مادی و معنوی خانواده‌های شهدا و ایثارگران

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: تلاش پرسنل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای رفع نیازمندی‌های مادی و معنوی خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران و تقویت اعتماد سازمانی، قابل تمجید است.

حیدر فتح زاده ادامه داد: عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در اجرای طرح سپاس از ایثارگران در سال ۱۴۰۱ فوق العاده خوب بود. علاوه بر این، سهولت دسترسی به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز نسبت به دستگاه‌های دیگر به مراتب بالاست که این موارد در ارزیابی عملکرد این بنیاد مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا آخر خرداد، تعداد کارمندان آذربایجان شرقی ۱۰۲ هزار و ۸۲۸ نفر بوده است که ۷ هزار و ۸۷۱ نفر از این تعداد از جامعه معزز ایثارگری هستند، ادامه داد: ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اداری استان غالباً تبدیل وضعیت شده اند اما چند دستگاه اداری در اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران تعلّل می‌کنند که ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر حلّ مشکل ایثارگران شاغل در این دستگاه‌ها نیز هستیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین به سفر استانی اخیر رئیس جمهور و کاروان دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: در جریان این سفر خوشبختانه هیچ شکایت و یا نارضایتی از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به ثبت نرسید.

در ابتدای این جلسه و پس از خیرمقدم گویی «پروانه عباسیان» دبیر کارگروه توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، «ولی ثروت» دبیر کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری این کارگروه گزارش عملکرد و مصوبات کمیته متبوع خود و چهار کمیتۀ دیگر کارگروه در سه ماهۀ نخست سالجاری را ارائه کرد و سپس «الهام قاسمی» رئیس گروه نوسازی معاونت توسعه مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی و «سلمان اللهیاری» از کارشناسان این معاونت به تبیین نقاط ضعف و قوت مصوبات و گزارش ارائه شده پرداختند.

برخی از دبیران کمیته‌های تخصصی کارگروه توسعۀ مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و اعضای جلسه نیز طی سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312196

مهمترین اخبار ایران و جهان: