نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 08:40

جلوگیری از افزایش پرونده‌های قضایی مسن در سمنان

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: باید با تلاش بیشتری، از افزایش پرونده‌های قضایی مسن که دارای سابقه یک ساله از زمان ثبت هستند، جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: در پرونده‌های مسن که دارای سابقه یک ساله از زمان ثبت هستند، همت و دقت بیشتری را صرف کرده تا از افزایش موجودی آن پرونده‌ها جلوگیری شده و صاحبان پرونده‌ها هرچه زودتر از احقاق حقوق قانونی خویش بهره‌مند شوند و استیفای حق در زمان مطلوب اتفاق بیفتد.

وی تأکید کرد: به فضل الهی و با ضمیر پاک و شریفی که در نهان کارکنان قضایی و اداری شاغل در دستگاه قضایی وجود دارد، علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه، نباید سلامت نفس افراد تحت تأثیر قرار گرفته و باید در عین عزت‌نفس لازم بر مشکلات مسلط شد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اشاره کرد: همه در معرض آسیب قرار داریم و مصون از خطا نیستیم و خطرات ناشی از اشتغال در دستگاه قضایی متفاوت‌تر و متنوع‌تر از دیگر نهادهاست و دارای تبعات بعدی و تا حدی جبران‌ناپذیر است.

عبداللهی عنوان کرد: شاغلان در دستگاه قضایی رفاقت و صمیمیت با افراد را در انجام امور کاری دخالت نمی‌دهند و با تمام مراجعان برخورد مناسب، هوشمندانه و البته حرفه‌ای و در چارچوب قانون داشته تا در جامعه بیش از پیش منشأ خیر و برکت باشند.

پایان پیام/74007/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359552

مهمترین اخبار ایران و جهان: