نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 12:28

الحاق ۶٠ هکتار زمین برای حل مشکلات مسکن در شهرستان دهاقان

فرماندار شهرستان دهاقان از الحاق ۶٠ هکتار زمین برای حل مشکل مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: این زمین برای ساخت هزار و ۴٠٠ واحد مسکونی طرح جهش مسکن اختصاص یافته‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان صبح امروز در جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی جوانی جمعیت شهر دهاقان ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری از اهمیت بسیار زیادی برخودار است و رهبر انقلاب هم تأکید زیادی بر تحقق این موضوع در سالیان اخیر داشته‌اند. 

وی با اشاره به درخشش جوانان و نوجوان دهاقانی در حوزه‌های مختلف علمی و ورزشی افزود: شهرستان دهاقان در رشته‌های مختلف ورزشی، جوانان با استعدادی را پرورش داده است و این برای ما و مردم افتخار بسیار بزرگی است. 

جمشیدیان با بیان این‌که در شهرستان محدودیت‌هایی را از نظر امکانات و تجهیزات ورزشی داشتیم گفت: با مشارکت خیران، صنایع و پیگیری مسؤولان شهرستانی و استانی، امکانات بسیار خوبی برای مجموعه‌ها و هیأت‌های ورزشی شهرستان تهیه شد و برای بهره‌برداری تحویل این مجموعه‌ها می‌شود. 

فرماندار شهرستان دهاقان با اشاره به ضرورت امید‌آفرینی در بین مردم بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بسیار زیادی را داشته است و همه دلسوزان انقلاب در حال تلاش برای افزایش دستاوردها و برطرف کردن ضعف‌های موجود هستند، برای جلوگیری از پمپاژ ناامیدی در بین مردم توسط رسانه‌های دشمن، باید دستاوردهای نظام و انقلاب در حوزه‌های مختلف برای مردم تبیین شود. 

الحاق ۶٠ هکتار زمین برای حل مشکلات مسکن در شهرستان دهاقان

وی از الحاق ۶٠ هکتاری زمین برای حل مشکلات مسکن در شهرستان دهاقان خبر داد و افزود: زمین مذکور برای ساخت هزار و ۴٠٠ واحد مسکونی برای طرح جهش مسکن، مسکن محرومان، جوانی جمعیت و خانواده شهدا و ایثارگران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

جمشیدیان با بیان این‌که مشکل نبود پزشک متخصص در شهرستان یکی از مشکلات بسیار جدی مردم بود که نارضایتی بسیار زیادی را به دنبال داشت، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، از یکسال گذشته شاهد حضور پرشکان متخصص در شهرستان هستیم و امیدواریم که از این پس شرایط بهتری را در شهرستان شاهد باشیم. 

فرماندار شهرستان دهاقان ادامه داد: مشکل فاضلاب مسکن مهر سال‌ها مردم این محله را دچار رنج و عذاب کرد با پیگیری‌های مکرر و تقسیم کاری که انجام شد، طی هفته‌های گذشته عملیات اجرایی برای حل این مشکل آغاز شده است. 

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از کسب و کارها و صنایع در شهرستان گفت: برای شهرک صنعتی جمبزه، الحاقیه ۷٠ هکتار زمین دریافت شد و برای سایر مجموعه‌های صنعتی شهرستان نیز اعتباراتی اخذ و در راستای حل مشکلات آن‌ها پیگیری‌هایی انجام شده است. 

جمشیدیان در ادامه خطاب به مسؤولان و اساتید حوزه ورزش و جوانان شهرستان عنوان کرد: با توجه به امکاناتی که دریافت شد و حمایت‌هایی که دستگاه‌های فرهنگی و مدیریت شهرستان خواهد داشت؛ انتظار حرکت جهادی در حوزه ورزش و جذب حداکثری جوانان را به حوزه فرهنگی و ورزشی داریم. 

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان این‌که دولت برای موضوع جوانی جمعیت و تسهیل ازدواج جوانان در حال تلاش است، افزود: مسأله ازدواج آسان و ترویج آن باید به صورت ویژه در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد و پس از آن هم تأکید بر فرزندآوری و افزایش جمعیت را داشته باشیم. 

اوقات فراغت در دستورکار مسؤولان شهرستان دهاقان باشد

وی خطاب به مسؤولان شهرستانی گفت: توجه به موضوع اوقات فراغت جوانان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهید و از حداکثر توان و ظرفیت‌های موجود برای کمک به برگزاری برنامه‌های مطلوب استفاده کنید. 

به گزارش فارس، در این آیین که با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد؛ تجهیزات و امکانات ورزشی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال به سالن‌ها و هیأت‌های ورزشی شهرستان تحویل داده شد، همچنین در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت به ۵۱ خانواده که فرزند سوم آن‌ها پس از سال ۱۴٠٠ به دنیا آمده بود، یک پلاک زمین مسکونی اهدا شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302396

مهمترین اخبار ایران و جهان: