نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:56

شبستر بیشترین خیرین مدرسه ساز را دارد

شبستر- مدیر آموزش و پرورش منطقه شبستر گفت: شبستر بیشترین خیرین مدرسه ساز را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید گوزلی صبح پنج شنبه در انتخابات مجمع خیرین شبستر اظهار داشت: وجود خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان و حضور آنان در پای فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، نشان از عمق درک و فهم و شعور آنهاست و از شاخص‌های ارزشمند مردم با فرهنگ شهرستان شبستر می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش شبستر در تشریح وضعیت آموزش و پرورش منطقه شبستر و مدارس آن گفت: بخش مرکزی شهرستان شبستر، با داشتن نزدیک به ۱۴ هزار دانش‌آموز در مجموع ۱۲۶ مدرسه، مرکب از ۱۱۴ مدرسه دولتی و ۱۲ مدرسه غیر دولتی، و با داشتن مجموع ۵۸۲ کلاس درس در ۹۴ ساختمان آموزشی و وجود ۱۱۴۱ نفر همکار شاغل، بزرگترین منطقه آموزش و پرورش شهرستان شبستر می‌باشد.

گوزلی افزود: بخش مرکزی شهرستان شبستر با داشتن ۶۸ درصد دانش آموز در مدارس شهری و ۳۲ درصد در مدارس روستایی از جمله شهرستانهای استان و کشور است که بیشترین جمعیت دانش آموزی شهری را به نسبت جمعیت داراست.

مدیر آموزش و پرورش منطقه شبستر با اشاره به مزیت‌های خیرین در ساخت و تجهیز مدارس عنوان کرد: شهرستان شبستر بیشترین خیرین مدرسه ساز را در سطح کشور دارد و این افتخار بزرگی برای شهرستان با فرهنگ شبستر است، و به همت خیرین عزیز، تقریباً در بیشتر شهرها و روستاهای شهرستان مدارس احداث شده، اما به رغم وجود چنین توانمندی، در حال حاضر بزرگترین و مهمترین چالش آموزش و پرورش منطقه شبستر کمبود فضای آموزشی و مدرسه در شهر شبستر می‌باشد و این به دلیل افزایش با سرعت بالای جمعیت شهر شبستر در دهه گذشته است است که به نظر می‌رسد در دهه گذشته دو برابر شده است که از کلیه خیرین عزیز شهر شبستر تقاضا می‌کنیم در این زمینه آموزش و پرورش را یاری نمایند.

در این جلسه خیرین، رابطین خیرین و فعالان آموزشی حاضر دیدگاه‌ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص وضعیت آموزش و پرورش منطقه شبستر اعلام کردند و بر آمادگی خود برای همراهی با آموزش و پرورش منطقه تأکید کردند.

شایان ذکر است پس از انجام انتخابات مجمع، اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند که به مدت دو سال در مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه شبستر فعالیت‌های مرتبط با مدرسه سازی را دنبال خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301796

مهمترین اخبار ایران و جهان: