نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 18:53

۷۴ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرحله دوم اعتبارات سفر رئیس جمهور در ماه جاری آزاد می‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۴ درصد اعتبارات سفر تخصیص یافته است که به اندازه ۶ سال بودجه آزاد شده و به حساب دستگاه‌ها واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری عصر امروز در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: سفر اول رئیس جمهور برای استان گره‌گشا بود و با جهت‌دهی انجام شده سند توسعه و پیشرفت شکل گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: انقلاب همواره منشا خدمات بوده اما چهارمحال و بختیاری یک محرومیت تاریخی دارد که با توزیع عادلانه منابع و تراز کردن ناترازی‌ها امید است شاهد توسعه خوبی در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه اولین مرحله از تسهیلات سفر در آذرماه تخصیص پیدا کرد، افزود: چون فصل کار در چهارمحال و بختیاری محدود است مجال پیدا نشد که برخی از پروژه‌ها فعال شود.

حیدری با بیان اینکه استان به کارگاه فعال اقتصادی در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۴ درصد اعتبارات سفر تخصیص یافته است که به اندازه ۶ سال بودجه آزاد شده و به حساب دستگاه‌ها واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم اعتبارات در ماه جاری آزاد می‌شود، تصریح کرد: از راه دور و با مدیریت کارتابلی کار پیش نمی‌رود لذا مدیران باید به صورت میدانی و کار جهادی حداکثر فعالیت را انجام دهند.

۱۶ هدف اقتصادی برای امسال مشخص شده است

حیدری اظهار داشت: تلاش کردیم نقشه راه را آماده کنیم و با رصد معایب مشکلات حوزه اقتصاد را پیدا کنیم که طی آن ۱۶ هدف، ۳۸ برنامه و ۹۶ فعالیت برای فعالیت‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در تشریح راهبردها و محورهای اساسی استان در حوزه اقتصادی بیان کرد: اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری، توسعه صادرات استان، افزایش و تنوع محصولات صادراتی و گسترش کشورهای مقصد، ظرفیت‌سازی به منظور ارتقای درآمد سرانه، بهبود معیشت و تولید و توزیع عادلانه ثروت در استان، تامین آب پایدار برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و واحدهای تولیدی و تلاش برای کاهش نرخ تورم از این راهبردهاست.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، رصد و پایش مستمر پرداخت تسهیلات تکلیفی، رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری، بهبود محیط کسب و کار و ارتقای شاخص‌های این محیط، توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز از این راهبردهاست.

حیدری افزود: توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، احیای ظرفیت‌های راکد و معطل‌مانده تولید، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه، استفاده از نظرات نخبگان، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، توسعه گردشگری و اردوگاه‌های عشایری، اجرای مطلوب سیاست‌های عمومی دولت در حوزه اقتصادی موارد دیگری از راهبردهاست.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال خانگی بانوان هستند، گفت: تعهد ایجاد ۱۹ هزار شغل در استان عملیاتی شد و شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان هستیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302752

مهمترین اخبار ایران و جهان: