نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:44

یادمان شهدای دفاع مقدس در هیر احداث می‌شود

هیر- فرماندار شهرستان اردبیل گفت:یادمان شهدای والامقام دفاع مقدس شهر هیر با استفاده از بهترین مصالح ممکن و بهترین طراحان کشور احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی ظهر پنجشنبه در نشست با جمعی از مسئولان استان، شهرستان هیر با اشاره به جایگاه والای شهدا در جامعه اظهار کرد: یادمان شهدای والامقام دفاع مقدس هیر با استفاده از بهترین مصالح ممکن و بهترین طراحان کشور ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این یادمان باید به صورت ماندگار در تاریخ شود، گفت: مباحث تاریخی و فلسفی هم برای درج در المان توسط کارشناسان تاریخی تدوین خواهد شد و همچنین استفاده از تاریخ‌دانان و نخبگان فرهنگی برای راه اندازی این اثر فاخر فرهنگی باید در اولویت باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل تعیین مکان این یادمان را بسیار مهم دانست و افزود: این یادمان باید در مکانی ایجاد شود تا علاوه بر دسترسی راحت برای همگان، دارای تأثیرات مثبت و خوب فرهنگی برای مردم باشد.

اعتماد اعجازی خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم هم برای تسریع در این یادمان توسط دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد تا در مدت زمان تعیین شده این یادمان آماده شود.

وی افزود: جمع آوری آثار مربوط به شهدا، گردآوری زندگی نامه، وصایا و اشیای به جای مانده از شهدا با هدف حفظ و انتقال آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی و دینی در استان قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302096

مهمترین اخبار ایران و جهان: