نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:20

کشف 6 تُن و 500 کیلو مواد افیونی در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 73 قاچاقچی عمده و کشف 6 تُن و 500 کیلو انواع مواد مخدر در مدت 3 ماهه سال جاری توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: از ابتدای سال تا به امروز طرح‌های ویژه‌ای با ۲ رویکرد مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر و کنترل محورهای مواصلاتی و کویر به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در همین راستا طی مدت ۳ ماهه سال جاری ۷۳ نفر قاچاقچی عمده دستگیر و ۶ تُن و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف شدند.

هاشمی‌فر از دستگیری ۳ هزار و ۶۳۲ نفر خرده فروش که در محلات، مخروبه ها و پارک‌ها اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند خبر داد و بیان کرد: ۴ هزار و ۷۷۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان به طرح ضربتی مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر که از شب قبل آغاز شده اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای تدابیر سردار فرمانده جدید انتظامی استان از شب قبل طرح ارتقای امنیت محله محور با رویکرد شناسایی و دستگیری خرده‌فروشان در محلات، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر اجرا شد.

به گفته سردار هاشمی فر در این طرح ۶۹ نفر قاچاقچی و خرده‌فروش در سطح پارک‌ها و تفرجگاه‌ها دستگیر، ۱۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۶۵ نفر معتاد متجاهر هم جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: ما علاوه بر حضور فیزیکی در سطح محلات از فضای مجازی نیز غافل نشدیم و در همین راستا ۸ نفر که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش مواد مخدر می‌کردند دستگیر و از این افراد یک کیلو و ۴۵۰ گرم انواع مواد مخدر به همراه ۲۱ هزار و ۴۰۰ عدد قرص غیرمجاز که با تبلیغ لاغری به فروش می‌رساندند، کشف شد.

وی تأکید کرد: این طرح به صورت مستمر با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر تا رسیدن به نقطه مطلوب و پاکسازی نقاط استان ادامه خواهد داشت و در همین جا این هشدار را می‌دهم که خرده‌فروشان مواد مخدر بدانند نقطه امنی در این استان برای آن‌ها نخواهد بود.

هاشمی‌فر با بیان اینکه طرح مذکور مستلزم پشتیبانی مردم است، گفت: از شهروندان می‌خواهیم اگر اطلاعات و اخباری در حوزه خرید و فروش مواد مخدر دارند حتماً مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و همچنین شماره ۲۱۸۲۵۴۴۶ به پلیس اطلاع داده و مطمئن باشند در کمترین زمان به خواسته آن‌ها لبیک گفته و برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302552

مهمترین اخبار ایران و جهان: