نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 19:33

نگاه فدراسیون ورزش روستایی به قم ملی است

قم- سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: قم ظرفیت ویژه ای در بین استان های کشور دارد و از این رو نگاه این فدراسیون به قم نگاهی ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پسندیده ظهر چهارشنبه در مجمع انتخابات رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی قم اظهار داشت: وجود اقوام داخلی و خارجی، از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که در قم شاهدیم و از این رو نگاه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی به هیئت خود در قم نگاهی ملی است.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: انتظار داریم هیئت روستایی قم علاوه بر برنامه‌های جاری با برگزاری برنامه‌های ملی مانند میزبانی‌ها نوآوری داشته باشد.

پسندیده افزود: توسعه و ترویج ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی نیاز به بهره گیری از ظرفیت نهادهایی چون آموزش و پرورش و آموزش عالی دارد و در استان قم باید از ظرفیت حوزه علمیه استفاده شود.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی ابراز داشت: بعد از یک سال سکان مدیریت هیئت ورزش روستایی قم با برگزاری مجمع امروز دارای سکاندار شد و بابت برگزاری مجمع از اداره کل ورزش و جوانان استان قم باید تقدیر کرد.

وی افزود: در مجمع یک نفر به عنوان رئیس هیئت انتخاب می‌شود و درخواست ما از اعضای مجمع این است که حضورشان فقط چهار سال یکبار و صرفاً معطوف به رأی دادن در مجمع نشود و باید از مجموعه هیئت حمایت لازم را داشته باشند.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی عنوان کرد: وظیفه همه اعضای مجمع این است که از منتخب مجمع پشتیبانی کنند و باید کمک کار منتخب مجمع باشند که دوران چهار سال مدیریت هیئت به بهترین کیفیت باشد.

وی ادامه داد: مسئولیت در استان قم در حوزه ورزش روستایی و مناطق محروم اهمیت دارد و ورزش‌های بومی محلی و ورزش‌های سنتی جزو میراث ورزش کشور ما است و همه در قبال این میراث مسئول هستیم.

پسندیده افزود: انتظار از هیئت‌های استانی این است که برنامه محور بوده و تقویم عملیاتی داشته باشند.

وی گفت: حوزه ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سر و صدایی ندارد و خیلی‌ها آن را نمی‌شناسند و تمام برنامه‌ها در حیطه هیأت استانی برگزار می‌شود از این رو واجب است فضایی برای ترویج، احیا و تبلیغ حوزه فعالی هیئت بازی‌های روستایی و بومی و محلی ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285496

مهمترین اخبار ایران و جهان: