نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 13:49

استارشیپ به زودی دوباره به فضا پرتاب می شود

ایلان ماسک اعلام کرد اسپیس ایکس موشک استارشیپ را در ۶ تا ۸ هفته آینده دوباره پرتاب می کند. این موشک قرار است پس از آماده سازی های لازم به مریخ سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، این دومین باری است که اسپیس ایکس تلاش می کند سیستم استارشیپ را به مدار زمین بفرستد که بزرگترین و قدرتمندترین موشک ساخته شده است.

نخستین تلاش برای ارسال موشک مذکور به مدار زمین در ماه آوریل ۲۰۲۳ میلادی انجام و چند دقیقه پس از پرتاب به انفجاری عظیم منجر شد.

ماسک در شبکه اجتماعی توئیتر در پاسخ به درخواستی برای آپدیت درباره استارشیپ اعلام کرد تست بعدی ۶تا۸ هفته آینده انجام می شود.

مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس قبلا اظهار امیدواری کرده بود تا ناوگانی از این موشک ها را برای انتقال افراد و بار به نقاط مختلف در منظومه شمسی بسازد.

این شرکت خصوصی یک قرارداد چند میلیارد دلار با ناسا امضا کرده تا از استارشیپ در برنامه بازگشت فضانوردان به ماه( آرتمیس) استفاده شود.

محل پرتاب استارشیپ برای تست بعدی واحد اسپیس ایکس در ایالت تگزاس است. اگر این پرتاب موفقیت آمیز باشد، موشک سفری ۹۰ دقیقه ای دور زمین را انجام می دهد و سپس در ساحل هاوایی فرود می آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1284652

مهمترین اخبار ایران و جهان: