نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 19:43

۹۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده از منابع داخلی تامین می‌شود

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان اتکا بودجه سال آینده به نفت کاهش پیدا کرده و رقم 975 هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده از منابع داخلی تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کمال علیپور در حاشیه حضور وزیر آموزش و پروش در کارخانه چوب و کاغذ مازندران، اظهار کرد:  در کشور به تولیدات استراتژیک توجه شود و کاغذ هم در این مقوله قرار دارد.

وی تصریح کرد: نگاه دولت به سمت حمایت از کالاهای استراتژیک متمرکز شود در عین حال اقداماتی خوبی هم در کشور انجام شده و در مسیر تولید کاغذ باید تا رسیدن به مرحله خودکفائی حمایت‌ها تداوم داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازمندی‌های کشور به ۲۳۰ هزار تن کاغذ، افزود: مجموعه چوب و کاغذ استان مازندران می‌تواند بخش عظیمی از کاغذ مورد نیاز کشور را تولید کند.

وی ادامه داد: مدیریت مناسبی در این مجموعه حاکم است که این مجموعه با حمایت‌های متولیان استانی و ملی مواجه شده و در سال جاری نزدیک به ۳۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز آموزش و پرورش تولید شده است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مجموعه مورد حمایت وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته و امید داریم که توانمندی این مجموعه  به سمتی برود که ۹۰ هزار تن کاغذ در این مجموعه تولید شود.

وی با اعلام اینکه بودجه کشور در سال آینده به سمت حمایت از پروژه‌های عمرانی بسته می‌شود، افزود:در موضوع اشتغال و  تبصره ۱۸ بند الف ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و اعتبارات عمرانی در بودجه هم ۳۷۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

علیپور خاطرنشان کرد: در بحث حقوق کارکنان رتبه معلمان و نظام پرداخت هماهنگ بازنشستگان  ۲۰ درصد به حقوق کارکنان اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: در بودجه سال آینده میزان اتکا به نفت را کاهش دادیم و مبلغ ۹۷۵ هزار میلیارد تومان از بودجه با استفاده از منابع داخلی تامین می‌شود و با این روند بنا داریم از خام فروشی نفت جلوگیری شود.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1030396

مهمترین اخبار ایران و جهان: