نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 17:26

هرگونه ترور در اسلام محکوم است/ استکبار‌جهانی به دنبال جنگ بین کشورهای اسلامی است

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: هرگونه جنگ، تکفیر، ترور، قتل، مشاجره و توهین در اسلام محکوم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری عصر امروز در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: هدف مجمع این است که جنگ در کشورهای اسلامی پایان یابد و ترور و‌قتل به عنوان یکی از عوامل بازدارنده وحدت محکوم شود.

وی ادامه داد: هدف بعدی مجمع این است که تفکر تکفیر که توسط استکبار‌جهانی ترویج شده و حکومت‌های سر سپرده آن را ترویج می‌کنند به یک امر خلاف اسلام شناخته شود چون تکفیر عمل شیطانی و مورد قبول اسلام نیست.


دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مذاهب اسلامی از تنازع و گریبان‌گیری خیابانی پرهیز کنند و آنچه ما در برخی خیابان‌های کشورهای اسلامی ملاحظه می‌شود که اردوکشی صورت می‌گیرد و علیه همدیگر نزاع می‌کنند به هیچ عنوان پذیرفته نیست و به دور از اسلام است.

شهریاری گفت: امروز شاهد هستیم که با دلارهای آمریکایی شبکه‌های تلویزیونی شیعه و‌سنی راه می‌اندازند و به همدیگر توهین می‌کنند که این خلاف اسلام و خلاف توصیه‌های قرآن است.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی دنیال جنگ بین ما و سعودی‌ها، ترک‌ها، آذربایجان روسیه است و به دنبال ایجاد جنگ بین کشورهای اسلامی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی  تصریح کرد: اصل و اساس اسلام بر صلح است و ما خواهان جنگ با سعودی‌ها نیستیم.

شهریاری با اشاره به اینکه باید بین مذاهب اسلامی همکاری شکل گیرد ، گفت: ما باید با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند و در مواجه شدن با مشکلات باید به کمک هم برویم و این پیکره اسلامی یک پیکره اسلامی است که اگر به یک عضو احساس ناراحتی کند تمامی اعضا دچار درد می‌کنند.
 


وی اضافه کرد: الان درسوریه و ترکیه زلزله آمده و هزاران نفر فوت کردند و این مصیبت بزرگی است و باید به کمک همدیگر بیایم و این مصیبت را رفع کنیم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038508

مهمترین اخبار ایران و جهان: