نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 12:24

توزیع ۳ هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان محمودآبادی

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۳ هزار و ۳۳۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۳۰ تن کود شیمیایی توسط عاملان تحت پوشش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد حمل و با رعایت قوانین و مقررات و با نظارت این مدیریت بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد است.

 وی گفت: این از مقدار کود توزیع شده ۲ هزار و ۷۸۲ تن کود ازت و ۴۶۵ تن کودفسفات و ۸۵ تن کودپتاس است.   

هادی‌زاده در ادامه بیان کرد: هفت کارگزاری فعال با ۱۴  انبار کددار کار خرید و توزیع کود را در این شهرستان برعهده دارند و تلاش می ‌نیم بتوانیم کود مورد نیاز کشاورزان را به موقع تأمین و در اختیار آنها قرار دهیم.

  وی تصریح کرد: توزیع کود براساس ثبت متقاضیان دریافت آن در سامانه جامع پهنه‌بندی انجام می‌شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود و نظارت و پایش بر مراکز توزیع انجام می‌شود تا کود به صورت عادلانه بین کشاورزان این شهرستان توزیع شود.

هادی‌زاده در پایان گفت: سال زراعی گذشته با هماهنگی کارگزاری‌ها و افزایش تزریق کود شیمیایی به ویژه کود اوره در این شهرستان،کمبود کود شیمیایی نداشتیم و این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/۸۶۰۳۸/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024496

مهمترین اخبار ایران و جهان: