نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 16:43

یک‌هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان مالیات دریافت کردیم

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از یک‌هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان مالیات در استان اردبیل وصول شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد ظهر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: مهمترین وظیفه و تکلیف امور اقتصادی و دارایی استان تأمین و تجهیز منابع است که ما از حیث منابع در سال‌جاری از بخش درآمدهای عمومی توانسته‌ایم یک‌هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان منابع مصوب را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان از این منابع مالیات و مابقی نیز وصولی از سایر منابع درآمدی است که با پرداخت به خزانه صرف توسعه استان‌ها می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: سهم مالیات از درآمدهای عمومی استان اردبیل ۹۲.۵ درصد و سهم سایر منابع نیز ۷.۵ درصد است که تلاش بر تقویت و توسعه منابع از محل‌های مختلف است.

نژادمحمد افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۵ درصد وصولی درآمد را شاهد بودیم که از مجموع یک‌هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان منابع درآمدی استان، یک‌هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان وصول مالیات بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۴ درصد درآمد وصولی استان سهم مالیات است و ۶ درصد سایر منابع تشکیل می‌دهد.

نژادمحمد دومین منبع تأمین منابع را مولدسازی دارایی‌های دولت اعلام کرد و ادامه داد: بعد از سال‌ها بلاتکلیفی در قانون بودجه تکلیف این املاک و اموال مازاد دولتی مشخص شد تا از طریق قانون مولدسازی، بخشی از این املاک و اموال به فروش رسیده و از این محل جبران کسری‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون به صورت نقد و از طریق انتشار آگهی عمومی و مزایده فروش اموال را شاهد بودیم که تکلیف کشوری در بودجه سالانه ۲۳ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی از محل مولدسازی بوده است.

نژادمحمد بیان کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد فروخته شده و هزینه شده است و در کنار آن بحث سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال و طرح‌های دانش‌بنیان را در قالب فروش این اموال و حمایت‌ها شاهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تاکنون در استان اردبیل ۱۶ ملک دولتی به ارزش ۷۲ میلیارد تومان به فروش رسیده و برای ۳۰ ملک نیز مجوز فروش دریافت کردیم که در مرحله فروش و یا انتشار آگهی قرار گرفته است.

نژادمحمد تصریح کرد: ۱۲ ملک نیز در مرحله فروش قرار گرفته و امیدواریم با فروش ۴۲ ملک شناسایی شده، یک‌هزار میلیارد تومان منابع نصیب استان شود.

وی چالش دستگاه‌های دولتی را در فروش اموال مقاومت برخی از دستگاه‌ها در فروش اموال مازاد اعلام کرد و گفت: برخی دستگاه‌های دولتی رغبتی برای شناسایی و فروش اموال مازاد ندارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: رویکرد دولت در مولدسازی منابع بسیار مهم و اساسی است و امیدواریم با اقدامات مؤثر در این زمینه بتوانیم مصوبه دولت را عملیاتی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1025352

مهمترین اخبار ایران و جهان: