نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 19:48

بخش کشاورزی اردبیل نیازمند توجه ملی است

استاندار اردبیل گفت: باتوجه به اینکه اقتصاد استان اردبیل وابسته به بخش کشاورزی است بنابراین جهت ارتقای تولید و توسعه این موضوع نیازمند توجه ملی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در آیین رونمایی از سند کشت استان اردبیل، اظهار کرد: باتوجه به اینکه اقتصاد استان اردبیل وابسته به بخش کشاورزی است بنابراین باید جهت ارتقای تولید و توسعه این موضوع توجه ملی صورت بگیرد، یکی از ظرفیت‌های ملی، کشت و صنعت‌ها هستند که نیازمند بازرگانی قوی جهت بازارسازی و بازاریابی در سطح کشور است.

وی افزود: انقلاب در حوزه کشاورزی یک مسئله جدی و حیاتی برای کشور محسوب می‌شود و این موضوع باید در برنامه هفتم توسعه تدوین شود و با ارائه آمار‌های افق آینده، این موضوع به نتیجه نخواهد رسید.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بخش‌هایی همچون کشاورزی نیازمند اعتبارات قابل توجهی است که باید خلق منابع مالی برای بخش‌های فوق در دستور کار باشد و سازمان برنامه و بودجه کشور در این مسئله باید نقش اساسی و مهمی را ایفا کند.

عاملی گفت: در حال حاضر مصرف ۹۰ درصد آب کشور به حوزه کشاورزی اختصاص دارد که با تدوین و اجرای طرح‌های مناسب، با صرفه جویی ۱۰ درصد در حوزه کشاورزی، مشکلات موجود آبی در کشور رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زیر مجموعه پایاب سد خداآفرین است که این پروژه جهت بهره‌برداری به اعتباری بالغ بر ۴۰ الی ۵۰ هزار میلیارد ریال است که با بهره‌برداری پروژه پایاب سد خداآفرین و کشت فقط یک میلیون تن گندم با قیمت امروز ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان در سال موجب ثروت آفرینی ۱۴۳ هزار میلیارد ریال خواهد شد که موجب جهش بسیار قابل توجهی در تولید ناخالصی استان خواهد شد که متاسفانه شاهد عدم توجه به این موضوع ملی در سطح عالی کشور هستیم.

پایان پیام/3727

منبع: فارس
شناسه خبر: 1034752

مهمترین اخبار ایران و جهان: