نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 12:14

پیوست فرهنگی در توسعه صنعتی و اقتصادی هرمزگان مغفول مانده است

بندرعباس - نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: پیوست فرهنگی در توسعه صنعتی و اقتصادی هرمزگان مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادی صبح دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان که با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد، بیان داشت: ۳۰ نهاد و دستگاه در کشور داریم که مسئولیت سنگین فرهنگی کشور رادر اختیار دارند و اینکه چه میزان در وظایف موفق بوده اند خارج از زمان این مراسم است.

مرادی عنوان کرد: هرمزگان برای کشور فوق‌العاده مهم است، گردش مالی در هرمزگان بالای ۶۰ هزار میلیارد تومان است، صنایع آلومینیوم بالای ۶۰ درصد تولید دارند، ۷۰ درصد صادرات و واردات کشور در هرمزگان انجام می شود. آیا با توجه به توسعه صنعتی، اقتصادی در حوزه فرهنگی هم عمل کرده است؟ جواب بنده خیر است.

وی اظهارداشت: در حوزه فرهنگی هر چه هزینه کنید عین فایده است. باید حلقه های فرهنگی به هم متصل شود و نهادها و دستگاهها با پشتیبانی از یکدیگر یکپارچه تر در حوزه های فرهنگی فعالیت کنند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان هرمزگان نیاز زیادی به توجه مرکزنشینان دارد و در حوزه های فرهنگی و دینی باید امکانات و بودجه بیشتری تخصیص داده بود. خانه های عالم یک موضوع جدی و مهم است که لزوم ساخت خانه های عالم در روستاها بشدت احساس می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035696

مهمترین اخبار ایران و جهان: