نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 13:04

نوآوران و صاحبان ایده در کرمانشاه شناسایی می‌شوند

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت هفت مرکز رشد و ۲ کانون شکوفایی خلاقیت در استان، از برگزاری رویداد جذب ایده ویژه شهرستان‌های استان خبر داد.

سیامک آزادی، رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در توضیح رویداد جذب ایده ویژه شهرستان‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در راستای عدالت توزیعی و توجه ویژه به صاحبان ایده در شهرستان‌های استان اقدام به برگزاری رویداد جذب ایده در مراکز رشد شهرستانی استان کرده است.

وی با اشاره به فعالیت هفت مرکز رشد و ۲ کانون شکوفایی خلاقیت در استان، گفت: صاحبان ایده در اقصی نقاط استان کرمانشاه با مراجعه به این مرکز و ارائه اطلاعات از حمایت‌های پارک علم و فناوری استان در راستای شکوفایی و تبدیل ایده به ثروت، استفاده کنند.

 رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این رویداد با محورهای فناوری، اطلاعات و ارتباطات، علوم انسانی، علوم کشورزی، علوم فنی و مهندسی، سلامت و گردشگری و صنایع دستی است.

وی یادآور شد: از ۷۰۰ طرح پذیرفته شده از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری استان تاکنون ۲۰۹ مورد مربوط به جوانان و افراد صاحب ایده در شهرستان‌های استان است که نشان از توانمندی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و جوانان نخبه در شهرستان‌ها دارد که می‌طلبد افراد صاحب ایده در شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

آزادی ادامه داد: تا ۱۰ اسفندماه جاری مهلت مدنظر برای حضور در این رویداد اعلام شده و علاقمندان با مراجعه به وب سایت پارک علم و فناوری استان می‌توانند به صورت رایگان شرکت کنند و ارائه گواهی شرکت در رویداد و اعطای جوایز نقدی به طرح‌های برتر از نکات قابل ذکر این رویداد است.

وی در ادامه سخنان خود به ثروت‌آفرین بودن حوزه گیم و انمیشین اشاره‌ای داشت و گفت: یکی از حوزه‌های اولویت‌دار در توسعه کسب و کارها حوزه‌های صنایع خلاق از جمله گیم و انیمیشین یا به عبارتی کسب و کارهای مرتبط با بازی‌سازی با توجه به علاقه جوانان و نوجوانان و استقبال آن‌ها از این حوزه است.

آزادی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های که در مجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برای آن برنامه‌ریزی گسترده شده همین حوزه‌های انیمیشن‌سازی است که با دعوت از متخصصین این حوزه  تلاش می‌کنیم به سمت پایدارکردن فعالیت‌ها در قالب یک کسب و کار کمک کنیم.

 رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا برنامه‌ریزی لازم در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در برج فناوری استان انجام شده و علاقمندان بعد از ارائه آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی می‌توانند در بخش‌های تدارک دیده زیر نظر کارشناسان استقرار یابند و به تولید محصولات بپردازند.

وی افزود: امروز، ۲۴ بهمن‌ماه کارگاهی با عنوان «آنچه در دنیای گیم می‌گذارد» از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در محل پارک علم و فناوری برگزار خواهد شد.

آزادی در پایان، گفت: در مجموعه پارک علم و فناوری استان از کسانی که ایده دارند و نمی‌دانند این ایده را چگونه به کسب و کار تبدیل کنند و یا حتی ایده‌ای ندارند، ولی علاقه دارند که با کسب‌وکارهای نوپا پارک ارتباط بگیرند، استقبال می‌کند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035952

مهمترین اخبار ایران و جهان: