نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 12:58

تخصیص ۷۰ خودروی مخصوص جمع آوری زباله در زمان برفروبی در همدان

همدان-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از تخصیص ۷۰ خودروی مخصوص جمع آوری زباله در زمان برفروبی در همدان خبر داد.

علی اکبر نظری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در زمان برفروبی پایش معابر اصلی جهت کنترل ترافیک از طریق دوربین‌های کنترل و نظارت شهری صورت پذیرد.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی و هشدار هواشناسی نسبت به بارش برف افزود: جو بارش سنگین برف را در همدان شاهد هستیم بر این اساس هدف از این نشست برنامه ریزی دقیق ستاد برف روبی برای پیش بینی و فراهم کردن تمهیدات لازم و ارائه گزارشات برای جمع بندی و آماده پاسخگویی به مردم شریف همدان باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: شهرداری از طرق مختلف تیزرهای صدا و سیما، روزنامه و فضای مجازی به شهروندان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی، عدم استفاده از خودروی شخصی و همکاری در امر پاکسازی و برفروبی معابر و کوچه‌ها اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

وی افزود: نصب بنر اطلاع رسانی و تذکر به شهروندان برای عدم پارک خودرو در معابر که مانع و کندی روند برفروبی می‌شود، تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی در زمان بارش برف از طریق رایگان کردن کرایه اتوبوس‌های شهری از اقدامات لازم است.

نظری اطلاع رسانی، فرهنگسازی و آموزش شهروندی در مواقع بارش برف و باران را یکی از مهمترین ارکان کنترل و مدیریت بحران و ارتقا اهداف ستاد برفروبی در شهر همدان برشمرد و افزود: لازم است در این خصوص اقدامات شایسته ای توسط معاونت فرهنگی شهرداری به همراه اداره ارتباطات و روابط عمومی انجام شود.

وی یادآور شد: دپوی ماسه و نمک به تناسب نیاز در محل‌های پیش بینی شده که اولویت با تقاطع غیر هم سطح، سطوح شیب دار و معابر اصلی است.

وی تاکید کرد: برخی مدیران در برخی از مصاحبه‌های کارشناسی نشده باعث ایجاد توقع نادرست در شهروندان می شوند که لازم است مدیریت شهرداری در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه گسترش و فعال کردن تمام ظرفیت حمل و نقل عمومی شهرداری ازجمله ۱۰۴ اتوبوس در زمان برفروبی و تعیین تکلیف قرارداد خودروهای عملیات برفروبی (بابکت، کمپرسی و گریدر) در تمامی مناطق انجام شود را ضروری دانست و تاکید کرد: در زمان بارش برف اقدامات لازم برای حضور کامل و فعال تاکسی‌ها در سطح شهر صورت پذیرد و شهرداری هماهنگی‌های لازم را جهت کنترل ترافیک و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی به منظور برخورد با خودروهای پارک شده در معابر انجام دهد.

نظری اضافه کرد: مدیریت شهری باید از ظرفیت‌های متخصصین و اساتید دانشگاه برای استفاده از روش محلول پاشی جایگزین نمک و ماسه به دلیل تخریب محیط زیست و درختان بهره گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری مکاتبات لازم را جهت استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج محلات را برای برفروبی و پاکسازی معابر درجه ۲ و۳ انجام دهد، اظهار داشت: در زمان برفروبی در معابر فرعی و کوچه‌ها توسط بابکت ها به منظور عدم انسداد پارکینگ‌ها و درب منازل شهروندان از نیروی پاکبان ها جهت همراهی و همکاری همزمان استفاده شود و ضعف‌های و مشکلات عملیات برفروبی قبل شناسایی و نشست‌هایی برای اصلاح و بهبود در مدیریت شهرداری برگزار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1035852

مهمترین اخبار ایران و جهان: