نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 08:52

۴۴ زندانی غیرعمد کرمانشاهی به‌مناسبت نیمه شعبان آزاد شدند

۴۴ زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط به‌مناسبت نیمه شعبان به همت بسیج حقوق‌دانان استان، سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و دستگاه قضایی از بند رها شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان ولادت با سعادت قائم (عج) و به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت بسیج حقوق‌دانان استان، سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و دستگاه قضایی ۴۴ زندانی جرائم غیرهمد و محکومین مالی از بند زندان دیزل‌آباد کرمانشاه رها شدند.

رسول بهرامی‌پور، مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در این مراسم، اظهار کرد: بسیج حقوق‌دانان در راستای رسالت تخصصی در خدمت‌رسانی به زندانیان با تعامل دستگاه قضایی و اداره کل زندان ‌های استان و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در سال جاری با ۲۴ گروه جهادی به استعداد ۷۲ نفر و ۸۰ ساعت فعالیت به خدمت ‌رسانی به زندانیان پرداخته است.

وی ادامه داد: در این نهضت خدمت رسانی ۹۶۸ مورد مشاوره حقوقی ، ۱۵ مورد کارشناسی، ۳۹مورد وکالت ، ۱۲۰ مورد خدمات پزشکی و دندانپزشکی به صورت رایگان صورت گرفته و همچنین تعداد ۲۶۶۸ بسته معیشتی به خانواده زندانیان اهدا شده است.

 مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه  در ادامه به آزادی ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط در سال ۱۴۰۱با همکاری دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها اشاره کرد و گفت: در هیچ جای دنیا مثل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به زندانیان و خانواده آنان توجه نمی شود و این همه خدمت رسانی و توجه به رفع مشکلات زندانیان و خانواده آنان سند معتبری بر حقانیت انقلاب اسلامی در برابر مدعیان دروغین حقوق بشر است.

مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در ادامه افزود:  بحمد الله توانسته ایم در این راه خدمتگزاری با تبدیل فرایند های اداری مرسوم به فرایند های جهادی به عنوان الگویی از مدیریت اسلامی در عرصه کار و تلاش  به رسالت خدمت جهادی خود عمل کنیم .

وی در ادامه گفت : در دو سال و نیم گذشته تاکنون در قالب طرح احرار و خدمت رسانی تخصصی بسیج حقوق دانان به زندانیان ۲۴۲۶ مورد مشاوره حقوقی، ۵۵ مورد کارشناسی ، ۱۱۳ فقره وکالت ، ۱۱۶۵ مورد خدمات پزشکی و دندانپزشکی ، تهیه ۸۰۰۰ جلد کتاب به صورت رایگان صورت گرفته و تعداد ۶۱۷۶ بسته معیشتی به خانواده زندانیان اهدا شده است.

بهرامی پور در ادامه اظهار داشت: در طول این مدت با تعامل بسیار خوبی که با دستگاه قضایی و اداره کل زندان ها داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۱ در قالب طرح احرار ۱۵۳۰ نفر از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده هایشان برگشتند.

در پایان این مراسم احکام آزادی44 نفر از زندانیان اهدا شد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1078308

مهمترین اخبار ایران و جهان: