نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 17:41

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی نقاط خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز تا اواخر وقت سه شنبه بارندگی هایی به شکل رگباری با احتمال رعدوبرق در برخی مناطق خراسان رضوی پیش بینی شده است.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از عصر امروز تا اواخروقت سه‌شنبه با توجه به ناپایداری‌های ضعیف جوی، گاهی افزایش باد، افزایش ابرناکی و همچنین بارندگی‌های به شکل رگباری با احتمال رعدوبرق در برخی مناطق و ارتفاعات بینالود، ارتفاعات مرکزی و بخش‌هایی از غرب و جنوب استان پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: تغییرات دمایی طی چند روز آینده محسوس نیست.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا دوشنبه را قسمتی ابری با مه صبحگاهی بعدازظهر افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابر مناطق کوهستانی احتمال بارش پراکنده پیش بینی کرد.

عنایتی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۵- درجه سلسیوس سردترین و داورزن با بیشینه دمای ۱۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین صفر و ۲+ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار با ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه هواشناسی مشهد ۳ میلی‌متر گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059152

مهمترین اخبار ایران و جهان: