نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 22:26

خوزستانی‌ها مبعث رسول مهربانی‌ها را جشن گرفتند/شادی همشهریان سردار هور در عید رسالت

همزمان با فرا رسیدن مبعث خاتم الانبیاء والمرسلین حضرت محمد(ص) جشن‌های گوناگونی در سراسر خوزستان با حضور قشرهای مختلف مردم ولایتمدار این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت فرا رسیدن بیست و هفتم ماه رجب المرجب سالروز مبعث پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمدمصطفی(ص) جشن و شادی در نقاط مختلف استان خوزستان دیار سردار شهید بهنام محمدی‌راد برگزار شد.

محافل شادی و سرور به مناسبت عید مبعث حضرت محمدامین(ص) در اهواز زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی نیز برگزار شد که اهالی این شهر نیز در این روز گرامی و عزیز به شادی و سرور پرداختند.

جمعی از مردم اهواز دیار سردار هور با حضور در مسجد شهدا کوی ابوذر(حصیرآباد) همزمان با عید مبعث به شادی و سرور پرداختند و مدیحه‌سرایان نیز در جمع همشهریان شهید هاشم چلداوی، دانشجوی شهید عبدالامیر شاکور، شهید محمود قزلباش، شهید علیرضا جانگران‌نژاد و سرباز شهید ناصر مخیوری به شعرخوانی پرداختند.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث و به پیامبری رسیدن حضرت محمدمصطفی(ص) با حضور قشرهای مختلف مردم جشن و سرور در مسجد آل محمد(ص) فاز دو پادادشهر برگزار شد

در خیابان اصلی کارون کوی ابوذر نیز همزمان با روز بیست و هفتم ماه رجب و مبعوث شدن حضرت محمدامین(س) نیز با حضور قشرهای مختلف مردم جشنی برگزار شد که احمد سواری مدیحه‌سرایی کرد و کمیدین ستار باوی نیز به اجرای برنامه پرداخت.

مسجد امام حسن عسکری(ع) چهار راه اباذر(زند) نیز همزمان با مبعث خاتم الانبیاء والمرسلین شاهد حضور جمعی از مسلمانان بود که برای گرامیداشت این جشن بزرگ در کنار هم جمع شده بودند.

جشن مبعث در مسجد پنج تن کیان آباد

در این برنامه علی مروانی در جمع همشهریان سردار شهید علی لویمی، شهید رضا شعیبی، شهید محمد عذاری، شهید علی کمایی و شهید سید حسن سواری به مدیحه‌سرایی پرداخت و شعرهایی را در وصف پیامبر رحمت و مهربانی قرائت کرد.

جشن عید مبعث همچنین با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد چهارده معصوم(ع) فاز یک پادادشهر، خیابان تیر شرقی برگزار شد که در این برنامه مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محمود فاضلی مدیحه‌سرایی کرد.

در مسجد پنج تن کیان آباد، خیابان شهید وهابی نیز به مناسبت عید بزرگ مبعث پیامبر اعظم(ص) جشن و شادی برگزار شد که در این برنامه حجت‌الاسلام مجتبی احمدیان در جمع همشهریان شهید حسین کرمی‌راهدار، سرباز شهید محمد حداد، سرباز شهید لطیف سلامات، شهید عبدالعلی سودانی، شهید علی بیوض‌پور و شهید داریوش احمدی به مدیحه‌سرا پرداخت.

جشن و شادی به مناسبت عید مبعث آخرین فرستاده خداوند حضرت محمدامین(ص) در مسجد ولی‌عصر(عج) اتوبان گلستان برگزار شد که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به قرائت اشعاری پرداختند.

در مسجد نور کوی رسالت نیز با حضور اقشار مختلف مردم همزمان با سالروز بعثت آخرین پیامبر الهی حضرت محمدمصطفی(ص) جشن و شادی برگزار شد که اکبر ممبینی در این محفل نورانی و در جمع همشهریان شهید بین ماسوریان، شهید خالد ماموسیان، شهید بهزاد جلیلی، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد و شهید سینا آقاجری مولودی‌خوانی کرد.

در مسجد صاحب الزمان(عج) کوی نبوت نیز همزمان با روز مبعث جشن و شادی برگزار شد که جمعی از مردم اهواز و اهالی دیار سرباز شهید مهرداد مکوندی، سرباز شهید عباس قندی‌زاده و سرباز شهید پرویز امامی‌زاده در آن حضور داشتند.

مسجد حضرت مهدی(عج) میزبان جشن بعثت

همچنین با حضور جمعی از مردم اهواز مراسم جشنی به مناسبت عید مبعث در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهرک نفت برگزار شد که رضا جعفری در این جشن به مدیحه‌سرایی پرداخت.

مراسم جشن عید بزرگ مبعث با حضور جمعی از مردم اهواز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کوی نفت برگزار شد که حسن صفری، سید محمدعلی امام و حسن بیجاوی در جمع اهالی دیار سرباز شهید صادق غلامپور اصل، شهید آرمان بهزادی‌منش، شهید مسعود سبهان دریساوی، سرباز شهید قاسم پورحسینی، شهید بیژن شحیطاط و طلبه شهید حمیدرضا شیخ انصاری مولودی‌خوانی کردند.

در مسجد محمدی کیانپارس و مسجد امام علی(ع) کیان آباد نیز همزمان با عید بزرگ مبعث جشن و شادی برگزار شد که اهالی شهر اهواز در این برنامه‌های معنوی به شادمانی پرداختند.

جمعی از مردم هم با حضور در مسجد امام علی بن موسی الرضا(ع) خیابان انقلاب در جشن عید مبعث شرکت کردند و به شادی و سرور پرداختند.

در این جشن و شادی علی ایزدی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در جمع مردم اهواز و اهالی دیار سرباز شهید خلف حسین‌زاده، سرباز شهید محمد خرده‌فروشان، شهیده سید سکینه موسوی، شهید مجید حمیدی حشمتی و شهید مختاوی شعرخوانی کرد.

 

در مسجد حضرت مهدی(عج) منطقه زیباشهر نیز به مناسبت فرا رسیدن بیست و هفتم ماه رجب سالروز مبعوث شدن حضرت محمد مصطفی(ص) به پبامبری محفل انس با قرآن برگزار شد که قاریان قرآن به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند.

برگزاری جشن خیابانی در بهبهان

همچنین با حضور جمعی از مردم اهواز جشنی به مناسبت فرا رسیدن عید بعثت نبی مکرم اسلام(ص) در مسجد آیت‌الله شفیعی میدان شهدا اهواز برگزار شد که در این جشن بخشی از ویژگی‌های حضرت محمد(ص) برای همشهریان شهیده فوزیه پورحدادی، شهید رضا سراج همدانی، سرباز شهید ایوب راشدی‌پور، سرباز شهید یونس هویزه‌راکی، سرباز شهید محمود عقیلی‌دهکردی و شهید حمزه دلخراش هانی‌زاده بیان شد.

در مسجد جامع شهر ملاثانی واقع در خیابان شهید محمد گلابی نیز به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ مبعث جشنی برگزار شد که همشهریان شهید سعید حمیدی‌اصل، شهید سید هاشم جعاوله، شهید علی حمیدیان‌پور، شهید علیرضا ریاضتی، شهید جلیل ترک و شهید سعید میاحی در این برنامه حضور داشتند.

در آبادان نیز محفل شادی و سرور به مناسبت فرا رسیدن سالروز مبعث پیامبر رحمت و مهربانی برگزار شد که همشهریان شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید قاسم درآهکی، شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد، شهید یونس بحر و سرباز شهید عبدالرضا حمودی در این جشن شادی کردند.

جشن خیابانی به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ مبعث رحمت للعالمین با حضور اقشار مختلف مردم همزمان با بیست و هفتم ماه رجب در شهر بهبهان دیار شهید شعبان گلکار، شهید سید خلیل هاشمی‌فر و شهید یونس پورجلو برگزار شد.

همچنین همزمان جشن بزرگ عید مبعث با حضور جمعی از مردم و جوانان غیور کاروان شادی در شهر بهبهان برگزار شد که مبدا آن گلزار شهدای شهر بود.

مردم رامهرمز و دیار نخبه شهید امید حسینی، شهید نوید حقیقت‌شناس و شهید ضرغام پرست با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی و دینی در محافل جشن بعثت حضرت رسول الله شرکت کردند.

جشن رسالت در روستای کوت شنوف

حسینیه حضرت فاطمه زهرا(س) روستای کوت شنوف مینوحی هم جشن و شادی به مناسبت مبعث پیامبر اعظم(ص) برگزار شد که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این برنامه مدیحه‌سرایی کردند.

در مسجدسلیمان نیز همزمان با سالروز بعثت حضرت محمد مصطفی محافل شادی با حضور همشهریان شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سعید کریمی، شهید مهران زرافشان، شهید شاپورعباسی و شهید غلامرضا بامدی برگزار شد.

 

در نقاط مختلف شهر دزفول نیز جشن و شادی به مناسبت سالروز مبعث پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد امین(ص) برگزار شد که همشهریان شهید حسین ولایتی‌فر و شهید سعید زارع در آن حضور داشتند.

در منطقه گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش نیز مجالس شادی به مناسبت فرا رسیدن بیست و هفتم ماه رجب سالروز به پیامبری مبعوث شدن حضرت محمد بن عبدالله(ص) برگزار شد.

مردم باغملک و همشهریان شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید علی سلمانوند، شهید حجت‌الله رحیمی و شهید مرتضی حشمان هم با حضور در مساجد در سالروز بعثت آخرین فرستاده خدا به شادی پرداختند.

اهالی و جوانان شهر کوت عبدالله دیار سرباز شهید نبی دریس، سرباز شهید نجم الدین باوی، شهید هاشم دشتستانی، سرباز شهید رحیم حزباوی و شهید مدافع حرم علی خوش ‎لسان عید مبعث را جشن گرفتند.

محفل شعرخوانی در شهر حر

در خرمشهر نیز همشهریان شهید علی کاظمی‌نژاد، شهید مدافع حرم علی منیعات و شهید بهروز مرادی در جشن مبعث حضور یافتند و به شادی و سرور پرداختند.

در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) خیابان شهید قیصری شهر منصوریه نیز جشن عید مبعث با حضور مردم این دیار برگزار شد که مدیحه‌سرایان این محفل نورانی عباس افراسیابی و امیرحسین طاهریان بودند.

مردم هفتگل و همشهریان شهید حیدرقلی کریمی، شهید رضا کرمی، سرباز شهید اردشیر یوسفی، شهید غلام سواری، شهید قربان مکوندی، شهید عباسعلی زنگنه و سرباز شهید نورمحمد آرویشی نیز در محافل شادی عید مبعث شرکت کردند.

اهالی شهر شوشتر و همشهریان شهید محمدعلی اسراری، شهید اسماعیل خورکی، شهید هرمز نجف کوچک، شهید عبدالمحمد ابراهیمیان، شهید عبدالعلی ثانی‌زاده و شهید محمود صالحی‌پور نیز همزمان با مبعث رسول خدا(ص) در مقام صاحب الزمان(عج) حضور یافتند و به مناجات با خدا پرداختند.

 

جشن مبعت پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) از سوی  مجموعه فرهنگی رایه المهدی(عج) مسجد جامع و هیئت ثارالله مسجد  قمر بنی‌هاشم(ع) کوی ابوذر غفاری شوش دانیال با مداحی علی درویشی، علی تمیمی و عبد الزهرا چنانی برگزار شد.

جشن بعثت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور شاعران و مدیحه‌سرایان در شهر حر همزمان با بیست و هفتم ماه رجب برگزار شد که شاعران در این محفل اشعاری را در وصف و مدح پیامبر رحمت قرائت کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043596

مهمترین اخبار ایران و جهان: