نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 23:19

بازگشت حیات به 77 رشته قنات در خراسان جنوبی / انجمن صنفی مقنیان استان تشکیل شد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی مقنیان استان گفت: مرمت و بازسازی 77 رشته از قنات های خراستان جنوبی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اکبر محمدی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ستاد احیاء، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی در سفر ریاست  جمهوری به استان تشکیل شد که سبب تسریع و رشد در تخصیص اعتبارات  قنات های استان شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای طرح احیاء، مرمت و بازسازی قنوات استان مصوب شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که منجر به شروع مرمت و بازسازی ۷۷ رشته از قنات های خراستان جنوبی شده است.

محمدی یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۵۷ درصدبوده و برای اتمام آن پیگیری‌های لازم شد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن صنفی کارفرمایی مقنیان خراسان جنوبی در مدیریت شهرستان بیرجند مستقر است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: انجمن صنفی کارفرمایی مقنیان خراسان جنوبی با هدف ساماندهی صنوف فعال در بخش کشاورزی با دریافت مجوز از سوی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

محمدی بیان کرد: پوشش بیمه ای و افزایش ضریب ایمنی در هنگام کار در قنات و ارائه خدمات آموزشی، ارتقای سطح فن آوری، بهره گیری از خدمات متقاضیان در شرایط اضطراری و ایجاد بانک اطلاعات از وضعیت قنات های خراسان جنوبی از جمله اهداف تشکیل این انجمن است که بسیاری از مشکلات این قشر زحمت کش با تشکیل انجمن قابل پیگیری است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1045296

مهمترین اخبار ایران و جهان: