نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 21:02

مرکز مداخله در بحران بهزیستی ۲۰ روز به بانوان خدمات می‌دهد

اصفهان- کارشناس مسئول حوزه اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: پذیرش در مرکز مداخله در بحران به صورت خودمعرفی و یا دستور قضایی است و فرد ۲۰ روز از خدمات مددکاری، پزشکی و روانشناسی بهره‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، افسانه میرزایی شامگاه دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: پذیرش بانوان و دختران در مرکز مداخله درمانی در بحران به صورت خود معرفی و یا با دستور قضائی است و افراد می‌توانند به مدت ۲۰ روز از خدمات مددکاری، پزشکی و درمانی و روانشناسی استفاده کنند.

وی افزود: اگر برخی از دختران و بانوان نتوانند به خانواده بازگردند به مرکز دیگری منتقل می‌شوند که در آنجا دختران و زنان آسیب دیده که رفتارهای پرخطر دارد نگهداری می‌شوند اما مرکز دیگری را نیز برای دختران و زنان در معرض آسیب در نظر گرفتیم.

کارشناس مسئول حوزه اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: خانه امن نیز برای زنانی است که از سوی همسر مورد خشونت واقع شده‌اند.

میرزایی با اشاره به راه اندازی مرکزی برای کودکان کار تصریح کرد: سعی می‌شود که این کودکان ساعات کمتری را در خیابان بگذرانند و بیشتر در کنار خانواده قرار گیرند.

وی گفت: مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده یک مرکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی است که خدماتی را برای کودکان کار فراهم می‌کند

به گزارش مهر، مراکز مداخله در بحران در راستای کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی خدماتی متناسب با نیاز افراد را به صورت رایگان، شبانه‌روزی و همچنین به صورت سرپایی و نگهداری موقت به جامعه هدف خود ارائه می‌کند، به طوری که زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی می‌توانند به مدت ۲۰ تا حداکثر ۳۳ روز از خدمات نگهداری موقت این مراکز استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1062008

مهمترین اخبار ایران و جهان: