نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 00:48

عرب‌صادق: معیشت مردم آمریکا گروگان سیاست‌های استکباری است

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت آمریکا رفاه و معیشت مردم کشورش را به گروگان هزینه های سیاستهای سلطه طلبانه خود گرفته است.

مهدی عرب‌صادق معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاذی فارس با اشاره به جایگاه تحریم در دکترین سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا، گفت: جامعه بین‌المللی در حال حاضر گرفتار مسئله یکجانبه‌گرایی از سوی آمریکاست و این کشور تحریم را به عنوان ابزاری مورد استفاده قرار می‌دهد که از طریق آن بقایای فروپاشی هژمونی خود را جمع‌و‌جور کند و البته موفق نخواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور بلاروس فرمودند: تحریم‌های شدیدی که علیه جمهوری اسلامی وضع شده، باعث شد تا ایران متوجه توانمندی‌ها و نیروهای درونی خودش شود و زمینه پیشرفت را برای کشور فراهم کند. همانطورکه ایشان فرمودند ما باید یک مجموعه مشترک حربه تحریم طراحی کنیم تا از طریق آن، تحریم‌ها را خنثی و یا از بین ببرد.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: باید گفت تحریم برای آمریکا به ابزار چاره‌‌جویی مستأصلانه تبدیل شده تا از این طریق هژمونی فروپاشیده خودش را سامان بخشد.

عرب صادق با اشاره به نقش جهاد تبیین در روشنگری و افزایش درک و تحلیل مردم نسبت به ابعاد مختلف تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران اظهار کرد: آمریکا در سیاست خارجی خودش دچار نوعی گرفتاری شده و به همین دلیل شاهد هستیم در روابط بین‌‎الملل و روابط خارجی در شرایط استیصال به سر می‌برد. در اصل یکجانبه‌گرایی آمریکا از بین رفته و یکی از عوامل اصلی که چنین اتفاقی را رقم زده به نقش جمهوری اسلامی ایران بازمی‌گردد.

وی در این رابطه افزود: جمهوری اسلامی به عنوان یکی از بازیگران مهم منطقه اجازه نداد آمریکا در منطقه، ناامنی ایجاد و نظمی که مدنظر او بود و رژیم صهیونیستی بازیگری اصلی آن را برعهده داشت، پیاده‌سازی شود. در واقع ایران مانع برپایی نظام استکباری و استعماری نوین در منطقه شد.

معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه وقتی آمریکا مشاهده می‌کند جمهوری اسلامی ایران مانع پیاده‌سازی نظم آمریکایی در منطقه شده، به دنبال تقابل و رودررو قرار دادن مردم ایران با حاکمیت برآمدند، گفت: در این راستا اصلی‌ترین روش نه‌ تنها مربوط به کشور ایران بلکه در هر کشوری این است که معیشت مردم را هدف قرار دهند اما مردم برای اینکه اثبات کنند اشکی که آمریکایی‌ها برایشان می‌ریزند همانند اشک تمساح است، در راهپیمایی 22 بهمن 1401 مشارکت فعال و گسترده‌ای داشتند و این سند مهمی برای اثبات ساختگی بودن اشک‌های آمریکاست.

عرب‌صادق افزود: آمریکا از مسیر فرهنگی و اقتصادی به دنبال تشدید تقابل میان مردم ایران و حاکمیت است. در اصل آمریکا توان رویارویی نظامی با ایران را ندارد و به جای آن از ابزار جنگ ترکیبی بهره گرفته است.

وی با اشاره به بحران مالی آمریکا عنوان کرد: طبق گزارش‌های منتشر شده، آمریکا گرفتار بدهی سنگین مالی است و حتی برخی از بانک‌های مؤثر آمریکایی هم ورشکست و همین مسئله منجر به سقوط 60 درصدی سهام برخی از بانک‌های آمریکایی شده است و این نشان‌ می‌دهد ایالات متحده با بحران بزرگ مالی و بدهی سر و کار دارد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این 40 سال علی‌رغم تحریم‌ها رشد اقتصادی را تجربه کرده ولی در مقابل میزان بدهی‌های آمریکا چهار برابر رشد داشته و به اندازه کل بودجه نظامی این کشور است. به طور کلی باید گفت معیشت مردم آمریکا گروگان سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در نقاط مختلف جهان شده و عملاً مردم این کشور هستند که هزینه ولگردی و ماجرایی دولت‌شان و ایادی آن را در تمام نقاط جهان پرداخت می‌کنند و این مسئله برای خودِ مردم آمریکا نگران‌کننده است. اگر دولت ایالات متحده از ماجراجویی‌ دست برندارد به نظر من باید نگران معیشت مردم این کشور شد.

عرب‌صادق با تأکید بر اینکه «مردم» هدف اصلی تحریم‌های آمریکا هستند، عنوان کرد: اینکه بیایند مردم یک کشور را از دسترسی به دارو محروم کنند بهترین دلیل برای اثبات تلاش آمریکا در تشدید تقابل مردم با حاکمیت است.

وی یادآور شد: در این چندین سالی که گرفتار تحریم بودیم به پیشرفت‌های فناورانه دست پیدا کرده‌ایم که ساخت موشک‌های قاره‌پیما، نقطه‌زن، دستیابی به فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز و غنی‌سازی بیش از 60 درصد اورانیوم گوشه‌ای از این پیشرفت‌ها هستند؛ در حالی‌که همزمان از پادمان هم خارج نشدیم. این دستاوردها بدون وابستگی و بدون نیاز به کشورهای استعماری و فقط با تکیه بر توان داخلی کشور خودمان حاصل شده است.

عرب‌صادق در پایان با اشاره به اغتشاشات اخیر و اهداف دشمن در حمایت از آن، گفت: باید مشخص شود هدف دشمن از حمایت از اغتشاشات اخیر چه بوده است؟ آیا آن‌ها به دنبال حل مشکلات مردم بودند یا خیر؟ وقتی همه این‌ها را بررسی می‌کنیم متوجه خواهیم شد که هدف آمریکا از تحریم و ایجاد اغتشاش مقابله با ملت ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که اجازه نداده‌اند اهداف استعماری و استکباری آمریکا در منطقه اجرا شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1095508

مهمترین اخبار ایران و جهان: