نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 23:35

آیت‌الله اراکی: امام عدل در همه ادوار تاریخ وجود داشته است

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در همه ادوار تاریخ امام عدل وجود داشته است، گفت: اگر مردم هر زمانی از امام پیروی کنند جامعه عدل فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم سفیران آفتاب که با حضور طلاب انگلیسی زبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان (عج) با اشاره به رابطه بین انقلاب اسلامی و قیام امام عصر اظهار کرد: باید حوادث تاریخی را از نگاه قرآن کریم بسنجیم.

وی با بیان اینکه حوادث تاریخی طبق قوانین حاکم بر تاریخ بشریت رخ می‌دهد گفت: این مهم بر مبنای علم جامعه شناسی اسلامی است و قوانین حاکم بر جامعه را بر اساس قوانین الهی تفسیر می‌کند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جامعه بشریت باید به عدل فراگیر ختم شود و محال است جامعه بشر به حال خود رها شود افزود: همه ادوار زندگی بشر برای تحقق جامعه عدل فراخوانده شده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق جامعه عدل فراگیر نیاز است حاکم عدل برای این جامعه فراهم شود و همچنین باید جامعه‌ای باشد که از این امام پیروی کند.
 
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه در همه ادوار تاریخ امام عدل وجود داشته است خاطرنشان کرد: اگر مردم هر زمانی از امام پیروی کنند جامعه عدل فراهم خواهد شد.
 
وی گفت: اگر جامعه به فراخوان الهی عمل کرد و عدل فراهم شد قانون الهی اجرا شده است و اگر عمل نکرد به جای آنها قوم دیگری آمده و به عدل فراخوانده می‌شوند.

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070708

مهمترین اخبار ایران و جهان: