نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 15:26

۱۳۷ هزار نفر از مردم خراسا‌ن‌شمالی «محمد» نام دارند

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی گفت: از ابتدای تأسیس استان تاکنون ۱۳۷ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت با نام مبارک محمد و ترکیبات آن ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال استان تاکنون ۱۳۷ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت با نام مبارک محمد و ترکیبات آن ثبت شده است. 

وی گفت: علاوه‌ برآن ۷ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت نیز با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات آن ثبت شد.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی افزود: بر اساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان، تعداد ۵۰۲ هزار و ۱۱۸ نفر از جمعیت استان را مردان و ۴۹۷ هزار و ۲۸۵ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

زاهدی نیا ادامه داد: باتوجه‌ به اطلاعات پایگاه ثبت‌احوال ۱۳۷ هزار و ۵۳۳ نفر از ابتدای تأسیس ثبت‌احوال استان به نام مبارک محمد و ترکیبات آن و ۷ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت با نام مبارک جعفر یا صادق و ترکیبات هر دو در استان نام‌گذاری شده‌اند.

وی گفت: طی ۶ماهه سال جاری، ۶ هزار و ۵۹۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی تصریح کرد: ۳ نام منتخب مردان نیز در ۶ماهه سال ۱۴۰۱، امیرعلی (۹۹)، محمد (۹۲)، علی (۹۰) است که این امر نشان‌دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه‌های دینی است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040596

مهمترین اخبار ایران و جهان: