نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 17:16

مشکلات حوزه گیاهان دارویی با ایجاد صنایع تبدیلی برطرف می شود

اقلید- امام جمعه اقلید گفت: صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در شهرستان اقلید می‌تواند مشکلات این حوزه را رفع، داروهای گیاهی شهرستان را به دنیا بشناساند و رونق افزایی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اقلید با اشاره به نوسانات شدید بازار ارز اظهار کرد: تلاطم‌های ارزی تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام‌عیار مواجهیم که بعد از شکست پروژه براندازی پس از ۴ ماه تلاش، مرحله دوم آن یعنی نارضایتی اقتصادی شروع شده است و این جنگ با بازداشت دلالان و اخلالگران بازار ارز، قاعدتاً حل نمی‌شود.

امام جمعه اقلید با بیان‌اینکه هدف از این جنگ ارزی، به هم ریختن اوضاع داخلی ایران است، عنوان کرد: ما نیازمندی‌های ارزی روشنی داریم که توسط بانک مرکزی در ۴۰ عنوان مشخص شده است و تخصیص ارز برای این موارد قابل قبول است اما تأمین ارز برای قاچاق و خروج سرمایه قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: در شهرستان اقلید باید از تولید و تولید کنندگان، حمایت جدی و آشکار شود تا انگیزه و امید برای تولید بیشتر شود.

امام جمعه اقلید، ابراز امیدواری کرد که شهرستان اقلید هم در کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای و تولید داروهای گیاهی هم در صنعت، در کشور بدرخشد.

حجت الاسلام گشول در خاتمه تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و استقبال مردم شهرستان‌های دیگر به گردش و تفریح در مناطق زیبا و جذاب در شهرستان اقلید، باید همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، تذکر لسانی و دعوت نرم به ارزش‌ها و فضاسازی و فرهنگ سازی دیده و برنامه‌ریزی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070308

مهمترین اخبار ایران و جهان: