نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 11:54

سهم ایلام، تنها 0/57 درصد از استخدام نفت و گاز/ مسئولان: جایی برای استخدام نیست !

اخیرا آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت با ظرفیت 3500 نفری اعلام شد، اما استانی که 95 درصد از ظرفیت تولیدات نفت و گاز غرب کشور را دارد تنها تنها 0/57 درصد از سهمیه استخدام را دارد، این یعنی فقط 2 نفر !

به گزارش خبرگزاری فارس ایلام، استان ایلام دارای ۱۱ درصد ذخایر نفت و گاز کشور بوده و شاهد انقلابی گسترده در راه اندازی میادین مختلف نفتی در استان هستیم و همین باعث رونق، توسعه، آبادانی همچنین اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده این دیار کم برخوردار است.

استان ایلام که روی گنج زیرزمینی خدادادی قرار گرفته که فقط دود و مشکلات آن برای مردم باقیمانده و این روزها زمزمه آزمون استخدامی وزارت نفت بعد از سالها بر زبان جوانان نخبه استان جاری شده اما فقط سهم استخدام ۲ نفر برای ایلام داده شده است.

وزارت نفت در حال تدارک آزمون استخدامی برای جذب ۳۵۰۰ نفر است اما متأسفانه سهم استان ایلام فقط ۲ نفر بوده که باعث گلایه مندی جوانان تحصیلکرده شده و خواستار بررسی مطالبه عمومی هستند.

2 نفر از 3500 نفر سهم ایلام !

مهدی اکبر فرد یکی از جوانان فارغ التحصیل ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: قرار بود که وزارت نفت ۶ هزار نفر استخدام کند اما سازمان امور اداری و استخدامی فقط مجوز ۳۵۰۰ نفر صادر کرده که با این اوضاع باز هم جوانان امیدوار به این آزمون بودند.

وی ادامه داد: در کمال تعجب با انتشار دفترچه آزمون سهم استان ایلام فقط ۲ نفر بوده که تعجب همه را برانگیخته است !

احمدی یکی دیگر از شرکت کنندگان در این آزمون می‌گوید: استان ایلام دارای میادین و شرکت‌های نفت و گاز فراوانی بوده آیا به هیچ نیروی فنی برای واحدهای مختلف نیاز نبوده؟

دوستی یکی دیگر از جوانان استان ایلام گفت: سالها با سختی رشته مهندسی نفت را انتخاب و فارغ التحصیل شدیم تا شاید در یکی از شرکت‌های نفت و گاز شغلی بدست آوریم.

وی افزود:اما چنین تقسیم بندی جهت بکار گیری نیروها در کشور عملا نا امیدی را برای من نوعی به ارمغان آورده تا کسب و کار.

احمدی یکی از فارغ التحصیلان رشته برق نیز گفت: اینچنین بی عدالتی برای استان ایلام غیرقابل تحمل بوده و حتی مسؤولان حاضر به پیگیری و بررسی چرایی این اقدام وزارت نفت نیستند.

وی ادامه داد: آقای استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت‌های تابعه وزارت نفت در استان این حرکت یک بازی دو سر باخت بوده است.

استان ایلام با وجود اینکه صاحب 95 درصد از تولیدات نفت و گاز غرب کشور بوده، اما 0/57 (57 صدم درصد) از سهمیه استخدام نفت و گاز را در اختیار دارد !

آزمون به صورت متمرکز و کشوری است !

ایدون معاون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: آزمون استخدامی وزارت نفت بصورت متمرکز برگزار و براساس پُست‌های خالی نیرو تخصیص خواهند داده شد.

وی افزود: طبق بند«د»،«و» تعداد ۲۸ نفر از نیروهای مشمول قانون در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایلام تبدیل وضعیت آنها در حال انجام بوده و قطعا چارت سازمانی تکمیل می‌شود.

معراجی مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام گفت: آزمون استخدامی وزارت نفت برای بخش‌های دولتی اعلام شده و شرکت پتروشیمی جزء بخش خصوصی و زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس و مشمول این آزمون نیست.

وی افزود: در صورت استخدام و اعلام نیاز نیرو در پتروشیمی از طریق هلدینگ اقدام و آزمون بصورت مجزا برگزار خواهد شد.

حال می‌شود فهمید که چرا در استان ایلام رابطه مستقیمی میان جوانان تحصیلکرده و تعداد بیکاران آن دارد. 

سمت خالی برای استخدام نداریم !

سید سعید موسوی رئیس امور اداری شرکت پالایش گاز ایلام در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: برای استخدام و جذب نیرو نیاز به سمت‌های خالی بوده؛ قبلا ظرفیت خالی داشتیم که براساس بندهای«د»،«و» قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تمام سمت‌های خالی به مشمولان تخصیص داده شد.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از مشمولان این قانون که برخی احکام صادر و مابقی کارهای اداری آنها در حال انجام و تا اردیبهشت ماه همه بصورت نیروی رسمی تبدیل وضعیت خواهند شد.

رئیس امور اداری شرکت پالایش گاز ایلام ادامه داد: با توجه به این شرایط دیگر سمت خالی برای استخدام نیرو در آزمون وزارت نفت در اختیار نداریم و همین دلیلی بوده که در دفترچه ردیف استخدامی به شرکت پالایش گاز ایلام داده نشده است.

موضوع درحال پیگیری است...

حیدر صحرایی مشاور حوزه نفت و گاز استاندار ایلام در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: در آزمون‌های استخدامی براساس اعلام نیاز و ظرفیت خالی به سازمانها نیرو تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در آزمون استخدامی وزارت نفت سهم استان ایلام ناچیز بوده این موضوع در حال پیگیری است.

مشاور حوزه نفت و گاز استاندار ایلام ادامه داد: در اولین روز کاری هفته آینده این مطالبه جوانان استان با حضور استاندار بررسی و از طریق وزارت نفت، سازمان اداری و استخدامی پیگیری خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085852

مهمترین اخبار ایران و جهان: