نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 13:14

بازی با مواد محترقه حادثه آفرید/ ترومای دست نوجوان زنجانی به دلیل انفجار مواد محترقه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از وقوع ترومای دست برای نوجوان ۱۶ ساله به علت انفجار مواد محترقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشهود تقی‌لو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از وقوع حادثه برای یک نوجوان بر اثر انفجار مواد محترقه خبر داد و اظهار کرد: این نوجوان ۱۶ ساله دچار ترومای دست شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مصدوم مورد نظر برای ادامه درمان به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل شده است، افزود: این سومین حادثه سال‌جاری از این نوع است.

 

توصیه‌های چهارشنبه آخر سال

تقی لو با تاکید بر نقش رسانه‌ها در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال افزود: اگر توصیه‌های ایمنی به درستی و به شیوه‌های مناسبی به کودکان، نوجوانان و جوانان ارائه شوند، می‌توانند آمار تلخی‌های آخر سال را به حداقل برسانند.
وی، وجود یک کپسول آتش‌نشانی پودری در حوالی محوطه‌ای که در آن آتش روشن شده است را ضروری عنوان کرد و افزود: قیل از ترک محل، حتما باید از خاموش بودن آتش، اطمینان حاصل شود و باقیمانده آتش توسط آب، کاملا سرد شده و جمع‌آوری شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن تاکید بر پرهیز از نگهداری ترقه‌ها و سایر مواد محترقه در منزل، خاطرنشان کرد: لازم است از آتش‌بازی در مجاورت وسایل نقلیه‌ای که حامل بنزین و مواد سوختنی هستند، اکیدا پرهیز شود.
وی اظهار کرد: باید از ریختن مواد سریع‌الاشتعالی مانند نفت و بنزین بر روی آتش پرهیز شود و از حمل مواد محترقه و آتش‌گیر و انفجاری، حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خودداری شود.
تقی‌لو ضمن توصیه بر خودداری از پرتاب فشفشه و موشک بر روی شاخه‌های درختان، پشت‌بام و بالکن منازل، افزود: شهروندان در صورت بروز هرگونه حریق یا حادثه، باید ضمن حفظ خونسردی، در اسرع وقت با ۱۲۵ تماس بگیرند و نوع حادثه و نشانی دقیق محل حادثه را اطلاع دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید از انداختن ظروف تحت فشار مثل کپسول‌ها و اسپری‌های حشره‌کش به درون آتش اکیدا خودداری شود، چرا که این ظروف به علت دارا بودن خاصیت انفجاری، ممکن است ذرات را به اطراف پرتاب کنند و به چشم‌ها آسیب برسانند.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084408

مهمترین اخبار ایران و جهان: