نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 03:03

مراکز مردمی قرآنی در بوشهر فعال‌تر می‌شوند

بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته مراکز مردمی قرآنی در بوشهر فعال‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ عصر سه‌شنبه در مراسم نکوداشت روز قرآنی بوشهر گفت: باید بتوانیم مراکز مردمی قرآن را فعال‌تر کنیم و برنامه داریم تا آرامگاه میرزا معتقد اهرمی به پایگاه قرآنی فعال تبدیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: نام‌گذاری یک روز به نام قرآن در استان بوشهر محرک نهادها برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه استان است.

یکی از نوادگان آیت‌الله معتقد ریشهری هم، توجه بیشتر به آثار این علامه و رسیدگی به آرامگاه وی را از خواسته‌های خانواده و مردم بوشهر دانست و از مسئولان خواست تا در چاپ دوباره قرآن رمزدار و متقارن همکاری کنند.

آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی یا ریشهری در سال ١٢١١ هجری شمسی در شهر اهرم تنگستان استان بوشهر متولد و پس از گذارندن تحصیلات ابتدایی خود عازم عراق شد.

وی پس از بازگشت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت و در محله ریشهر بوشهر به خاک سپرده شد.

به‌مناسبت نکوداشت هشتمین سالگرد روز قرآنی بوشهر و یکصدودومین بزرگداشت کاتب «قرآن رمزدار» ادیب عارف و عالم ربانی میرزا حسین معتقد ریشهری ملقب به فاضل اهرمی، مراسم فرهنگی و پژوهشی، از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سرای قرآن محله صدف منطقه دو شهر بوشهر برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080396

مهمترین اخبار ایران و جهان: