نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 17:03

فعالان پویش مهدوی داراب باز هم گل کاشتند/ همایش کاشت درختان مثمر، جشنی متفاوت برای آماده‌سازی ظهور

فعالان پویش مهدوی داراب، گروهی با حضور تعدادی از بانوان جهادگر که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، معیشتی و زیست محیطی فعالیت می‌کنند، به مناسبت خجسته سالروز امام زمان(عج) و هفته درختکاری، همایش کاشت درختان مثمر را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، اطرافم سبز است و طراوت‌انگیز و چشم‌ها در امتداد پویایی و نشاط زندگی، روانه اینجا شده‌اند.

هیچ چیز حال دل را خوب نمی کند جز این دقایق انتظار. انتظاری سبز از جنس رویش. انتظاری فعال نه منفعل از غوغای منتظران ظهور. 

پارک دارابگرد میزبان مدیران ایستگاه‌های پویش مهدوی داراب، دوستداران طبیعت و مسئولین شده تا اعضای پویش مهدوی، میلاد منجی بشریت، مولایمان امام زمان(عج) را به گونه‌ای دیگر جشن بگیرد.

اهداء نهال و بذر همچنین کاشت آنان به نیت وقت عام. سنت حسنه‌ای که به نام امام زمان و برای رضایت خاطر او انجام می‌شود و ثمرات آن چنان دلپذیر و ارزنده است که علاوه بر این روزها، باقی الصالحات نسل های آینده نیز می‌شود.

 در روند مراسم،  توزیع نهال‌های مثمر به  ایستگاه های مهدوی جهت کاشت در اماکن عمومی انجام شد که این اقدام به نیت وقف عام تلقی می‌شود.

از آنجا که درختان غیرمثمر(مضر) معایبی همچون ایجاد الودگی، ایجاد آلرژی، عقیم کننده، مهاجم و همچنین غیربومی هستند، پویش فعالان مهدوی، به ترویج کاشت درختان مثمر در سطح شهر می‌پردازند.

هیچ کاری پاک‌تر از درخت‌کاری و رسیدگی به طبیعت نیست

در این مراسم، امام جمعه داراب با اشاره به مزایای درخت‌کاری گفت: رسیدگی به درختان و پناه بردن به طبیعت ، آرام‌بخش و تسکین دهنده روح است.

حجت‌الاسلام خسروی ادامه داد: در دین و شریعت ما، دین و دنیا در هم تنیده شده و گرایش به طبیعت در کنار عبادات، لازم است.

امام جمعه داراب با نظر به فرمایشان رهبر انقلاب بیان کرد: ایشان امسال در روز درخت‌کاری فرمودند "در کنار کاشت درختان مثمر به کاشت درختان جنگلی نیز توجه کنید"

وی به ثواب درخت‌کاری اشاره کرد و افزود: هیچ کاری بهتر و پاک‌تر از درخت‌کاری و رسیدگی به طبیعت نیست و به همین جهت از فعالیت‌های گروه پویش مهدوی تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام خسروی اظهار داشت: جوانان مذهبی و انقلابی، علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حفظ محیط زیست نیز فعالیت مستمری دارند و مشاهده می کنیم انقلابی‌ها بیش از کسانی که به ظاهر دغدغه محیط زیست دارند، در این میدان حضور دارند.

فعالان پویش مهدوی داراب، از کمک به اقشار آسیب‌پذیر تا حفظ محیط زیست

گروه فعالان پویش مهدوی داراب به سرپرستی منتهی خواجه، بانوی فرهنگی از روز نیمه شعبان مصادف با اردیبهشت سال ۹۷ فعالیت خود را در داراب و نواحی اطراف آغاز نمود و از آغاز فعالیت این پویش مردمی، در تمام زمینه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی داشته‌اند.

کمک‌رسانی به اقشار آسیب پذیر در زمینه درمانی، ساخت و ساز و مرمت مسکن نیازمندان، کمک در تهیه جهیزیه زوج‌های جوان کم‌درآمد، تهیه بسته‌های معیشتی اقشار کم درآمد در مراحل متفاوت کمکهای مومنانه پس از فرمایش مقام معظم رهبری همچنین تهیه سیسمونی، کمک مالی به مادران باردارِ بی‌بضاعت و قربانی ماهیانه( گوسفند) و توزیع گوشت گرم بین نیازمندان شهر و روستا، بخشی از کمک‌های معیشتی این پویش است.

 تشکیل گروه‌های متفاوت آموزشی در راستای فرهنگ مهدویت و زندگی مهدوی، برگزاری برنامه "سه‌شنبه مهدوی" همراه با آموزش کودکان و نوجوانان در ایستگاه‌های مهدوی، فعالیت مجازی در قالب گروه‌های "زندگی مهدوی" شامل مقوله‌هایی همچون ســـــــــلامت، سبک زندگی، احکام و مبانی عقیدتی، خانواده و تربیت فرزند، اقتصاد در خانواده، بصیرت افزایی سیاسی و مباحث عمومی و متفرقه از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این گروه جهادی به شمار می‌رود.

فرهنگ‌سازی در راستای تقویت نهضت خشکاله و کاشت درختان مثمر از دیگر فعالیت‌های پویش مهدوی است که در راستای حفظ محیط زیست ترویج و انجام می‌شود.

گزارش از : سمیه انصاری‌فرد

انتهای پیام/ س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1081596

مهمترین اخبار ایران و جهان: