نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 23:56

۲۴۴ هزار خانوار مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۴۴ هزار و ۳۱۳ خانوار یارانه بگیر در خراسان جنوبی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک(اختیاری) هستند.

غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در استان بیش از ۲۴۴ هزار خانوار مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند که از این تعداد۱۴۴ هزار خانوار شهری و ۱۰۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی یارانه بگیر هستند که می‌توانند از طرح کالا برگ الکترونیکی _ اختیاری برای خرید کالاهای مورد نظر استفاده کنند.

وی افزود: تا کنون ۴۸ فروشگاه در استان برای مشارکت در اجرای این طرح فعال هستند و ۱۳۰ فروشگاه دیگر هم در این خصوص ثبت نام کرده و فعال می‌شوند.

به گفته وی ۴۵۰ فروشگاه تقاضای مشارکت در اجرای این طرح را داده‌اند و خانوارهای یارانه بگیر به شکل اختیاری می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای این طرح، خانوارهای یارانه بگیر ده قلم کالا شامل برنج، قند و شکر، روغن، شیر، مرغ و تخم مرغ، ماکارونی و… را می‌توانند از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مشارکت کننده در اجرای این طرح خریداری کنند.

اشرفی افزود: افراد در اجرای این طرح یک ماه زودتر از یارانه خود برای خرید کالاهای مشخص شده با هر نشان تجاری می‌توانند خریداری کنند.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از احتکار کالا و ایجاد امنیت غذایی و سلامت خانوارها در استفاده از مزایای این طرح است و سازمان جهاد کشاورزی استان باید اقدامات لازم را برای تأمین کالاهای مورد نظر انجام دهد.

اشرفی افزود: سازمان جهاد کشاورزی، صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی نظارت بر اجرای این طرح را انجام می‌دهند.

دبیر طرح کالا برگ الکترونیکی گفت: در این مرحله از اجرای طرح فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی برای مشارکت در طرح کالا برگ الکترونیکی_ اختیاری باید در نرم افزار شما(شبکه ملی اعتبار) ثبت نام کنند. گفت: زمان دقیق اجرای آن به شکل کشوری اعلام خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080296

مهمترین اخبار ایران و جهان: