نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 13:15

کشف هزار میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان طی یک پرونده در گلستان

گرگان- دادستان مرکز استان گلستان از عزم دستگاه قضایی برای ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان خبر داد و گفت: هزار میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان طی یک پرونده در گلستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود اسپانلو ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر در استان اظهارکرد: تبیین این آیین نامه و دستورالعمل، باب جدیدی در پرونده های پولشویی در استان باز کرده است و با استفاده از همین راهکار، ۶ پرونده مهم در حوزه موادمخدر و پولشویی در استان تشکیل داده ایم که فقط در یک فقره بالغ بر هزار میلیارد تومان اموال و املاک شناسایی شده است.

دادستان مرکز استان گلستان بر افزایش سخت گیری برای استرداد اموال قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد و گفت: امسال کاهش ۷۵ درصدی استرداد اموال قاچاقچیان را داریم و نشان می دهد عزم ما برای برخورد با قاچاقچیان جزم است.

وی بیان کرد: اگر در پرونده های موادمخدر به صرف مجازات اکتفا کنیم توفیق نخواهیم داشت و باید روی شناسایی اموال حاصل از قاچاق و پولشویی تمرکز کنیم.

اسپانلو افزود: اگر نتوانیم قضات و ضابطان قضایی را در شیوه های شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان توانمند کنیم، نخواهیم توانست هزینه ارتکاب جرم در تجارت پرسود مواد مخدر را بالا ببریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090408

مهمترین اخبار ایران و جهان: