نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:29

17 گروه گشت و پایش نوروزی در عرصه های طبیعی ایلام استقرار دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: از امروز تا پایان تعطیلات 17 گروه گشت و پایش در تمام مناطق تحت مدیریت این اداره کل استقرار دارند.

علیرضا محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از  استقرار ۱۷ گروه گشت و پایش در تمام مناطق تحت مدیریت این اداره کل از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های گشت و پایش محیط زیست، طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته از توان و ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی نیز برای حفاظت از طبیعت و حیات وحش استفاده می‌شود.

وی افزود :همچنین با نیرو‌های گشت و پایش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، مرزبانی و نیروی انتظامی نیز برای حفاظت از طبیعت و حیات وحش هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به این که بیشتر وحوش در ایام حساس آبستنی قرار دارند، هرگونه استرس و ترس موجب به مخاطره افتادن جان مادر و جنین می‌شود بیان کرد: مردم باید برای حفظ سلامت وحوش از بروز هرگونه تنش و فضای استرس زا در میان جانواران وحشی خودداری کنند.

وی یادآور شد: قطع یا شکستن شاخ و برگ درختان و آتش زدن طبیعت خودداری کنند چرا که حیات وحوش به طور مستقیم با درختان و مراتع وابسته است و هرگونه آسیب به درختان و طبیعت فضای تنش زایی را برای جانواران ساکن در طبیعت ایجاد می‌کند.

محمدی ادامه داد: سامانه  ۱۵۴۰ در ایام تعطیلات نوروزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص مشاهده هرگونه تخلف، شکار و صید و تخریب زیستگاه‌ها است.

وی در پایان گفت: موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش ایلام نیز در ایام تعطیلات نوروزی در ۲ شیفت صبح و عصر آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097808

مهمترین اخبار ایران و جهان: