نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 12:58

رفع موانع تولید در واحدهای کهگیلویه و بویراحمد هدفگذاری شده است

دهدشت_ مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع موانع تولید واحدهای استان هدفگذاری شده است.

محسن ضامن فر با اشاره به بازدید از دو پروژه بزرگ کارخانه آجر و پتروشیمی کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: نیازمندی‌های کارخانه‌ی آجر به عنوان یکی از واحدهای موفق و فعال شهرستان احصا شد.

وی با اشاره به درخواست سرمایه گذار کارخانه آجر برای دریافت تسهیلات، تصریح کرد: موضوع تأمین تسهیلات در برنامه‌ی استان قرار خواهد گرفت و به محض ابلاغ و محل دریافت، تسهیلات تبصره ۱۸ برای تأمین نیاز عملیاتی می‌شود.

ضامن فر همچنین پتروشیمی دهدشت را یکی از نیازهای اساسی و مهم استان دانست و گفت: پروژه طی این سه سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است.

وی مشکلات این واحد پتروشیمی را تأمین آب و برق عنوان کرد و گفت: تأمین برق از طریق ایجاد نیروگاه و شبکه‌های برق خوزستان و بررسی موارد جز به جز در دستور کار قرار گرفته است.

ضامن فر تاکید کرد: باید موضوعی را که هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد و هم بتواند بخشی از برق منطقه را تأمین کند از طریق ایجاد نیروگاه در سطح شهرستان مد نظر قرار دهند.

ضامن فر با اشاره به اجرای تبصره ۱۸، گفت: جویندگان و تعقیب کنندگان فضای کسب و کار از این فرصت استفاده کنند و با دسترسی به این تسهیلات نرخ بیکاری هم کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری با بیان اینکه روند کار در حوزه‌ی اقتصادی، روندی شفاف و پای کار است، خاطر نشان کرد: بازدیدهای میدانی، حضور در بین مردم و ارتباط با مردم در فرهنگ کار مدیران این حوزه قرار دارد.

وی افزود: در هفته گذشته بیست و هفتمین جلسه رفع موانع تولید در سطح استان استارت خورد.

ضامن فر با اعلام آمادگی از حضور در شهرستان‌ها، واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی که با چالش روبرو هستند، خاطر نشان کرد: باید با برگزاری جلسات رفع موانع و تولید در محل‌های مورد نظر جهت برطرف کردن مشکل آنها اقدام کنیم

ضامن فر با اشاره به بازدید و روند اجرای خوب پتروشیمی دهدشت، ابراز امیدواری کرد: احتمالاً با تلاش و اهتمامی که در مسئولین استانی و هلدینگ وجود دارد، پتروشیمی دهدشت خیلی زودتر از موعود مورد نظر به بهره برداری برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042952

مهمترین اخبار ایران و جهان: