نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 15:16

قیام 29 بهمن تبریز به روایت مبارز انقلابی/ بهترین شعار: «قانیمیز یرده یاتار امام خمینی زنده باد».

مبارز انقلابی با بیان اینکه در ۲۹ بهمن سال ۵۶ بنده در کنار شهید تجلایی بودم، او پر از ایمان و ایثار بود، گفت: ۲۹ بهمن برای همه معروف است و ۴۴ سال مداوم تکرار شده است؛ بهترین شعاری که در ۲۹ بهمن یاد دارم شعار ترکی بود. «قانیمیز یرده یاتار امام خمینی زنده باد».

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم ارسلانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: گرچه شاهد و راوی آن روزهای ۲۹ بهمن هستم ولی در مقابل ۱۴ شهید ۲۹ بهمن شرمنده‌ام. 

وی با بیان اینکه در ۲۹ بهمن سال ۵۶ بنده در کنار شهید تجلایی بودم، او پر از ایمان و ایثار بود، گفت: ۲۹ بهمن برای همه معروف است و ۴۴ سال مداوم تکرار شده است؛ بهترین شعاری که در ۲۹ بهمن یاد دارم شعار ترکی بود. «قانیمیز یرده یاتار امام خمینی زنده باد». 

یار دیرین آیت الله مدنی به ایمان و موقعیت‌شناسی، پیشرو و صف شکن بودن تبریز را در ۲۹ بهمن از منظر نگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ریش سفیدان در آن روزها بودند ولی این نسلی که ندیده‌اند و کمتر شنیده‌اند؛ جوانان بیش از پیش انقلاب و تجلیات ۲۲ بهمن و ۲۹ بهمن را باید زیادتر کنند و شعار مرگ بر آمریکا را در دنیا طنین‌انداز کنند. 

وی افزود: ۲۹ بهمن تبریز باعث شد تا تمام شهرها درس بگیرند و گسترش یابد؛ امسال ۲۲ بهمن به کل دنیای غرب یک سیلی محکم شد. نمونه ۲۲ بهمن امسال را نداشتیم، همه بودند برای زدن سیلی به صورت دشمن. 

ارسلانی با اشاره بر اینکه در ۲۹ بهمن شکوه طاغوت شکست، شاه خود را گم‌کرده بود، افزود: همه آن روزها با غسل شهادت می‌آمدند؛ همه برای شکستن طاغوت و ظلم آمدند. 

انقلابی سال ۵۶ گفت: ولی فقیه نماینده عام امام زمان(عج) است، باید از ایشان اطاعت کرد. 


پایان پیام/۶۰۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041896

مهمترین اخبار ایران و جهان: