نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 00:23

نیاز به کمک خیران برای احداث خوابگاه متأهلی در دانشگاه بیرجند

بیرجند_ رئیس دانشگاه بیرجند گفت: برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی با توجه به نیاز موجود در این دانشگاه به کمک خیران نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لامعی جمعه شب در حاشیه بازدید معاون وزیر علوم از مجموعه خوابگاهی دانشگاه بیرجند و دیگر بخش‌های این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۱۶ خوابگاه دانشجویی در دانشگاه بیرجند وجود دارد و از ۱۳ هزار و ۳۰۰ دانشجوی این دانشگاه حدود چهار هزار نفر در خوابگاه‌های این دانشگاه سکونت دارند.

وی از وجود دو خوابگاه در شهر بیرجند و سه خوابگاه در پردیس امیرآباد و بقیه خوابگاه‌های این دانشگاه در پردیس شوکت آباد خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر خوابگاه جدیدی را برای اسکان دانشجویان بین‌الملل و تحصیلات تکمیلی در حال تجهیز داریم.

وی یکی از چالش‌های موجود در این دانشگاه را تأمین خوابگاه اعلام کرد و افزود: در زمینه خوابگاه مجردی در این دانشگاه مشکلی نداریم و امسال ۷۰ درصد دانشجویان بومی هستند.

وی مهمترین مشکل دانشگاه بیرجند را در خصوص خوابگاه متأهلی دانست و گفت: بیش از دو هزار و۴۰۰ دانشجوی متأهل در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند اما تنها دو بلوک خوابگاه متأهلی در حال حاضر به ظرفیت ۲۰ نفر در دانشگاه داریم.

وی بیان داشت: با توجه به این نیاز تأمین خوابگاه‌های متأهلی را در دستور کار قرار داده‌ایم و هزار و ۵۰۰ واحد خوابگاه متأهلی دانشجویی و ۵۰۰ واحد خوابگاهی برای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه نیاز داریم.

لامعی مهمترین خواسته‌های این دانشگاه را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را تأمین بودجه مورد نیاز با توجه به چالش‌های دانشگاه در حوزه ورزش، بهداشت و درمان و خوابگاهی اعلام کرد.

به گفته وی بعضی از تجهیزات این دانشگاه فرسوده است لذا نیاز به اعتبار برای بهسازی آنها را داریم.

وی ادامه داد: احداث ۲۴ خوابگاه خیر ساز را در دانشگاه بیرجند در دست اقدام داریم و برای ساخت خوابگاه متأهلی نیاز به کمک‌های خیران داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042508

مهمترین اخبار ایران و جهان: