نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 17:23

کمک‌‌های سپاه استان قم به زلزله‌زدگان خوی ارسال شد

فرمانده سپاه استان قم از ارسال ۶ محموله کمک به زلزله‌زدگان خوی خبر داد و گفت: قرارگاه حضرت معصومه(س) ۲ روز بعد از زلزله خوی در این شهرستان فعال شده و همچنان مشغول خدمات‌رسانی به مردم این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار محمدرضا موحد در گفت وگویی خبری با اشاره به کمک های بسیج و سپاه قم به زلزله زدگان خوی، اظهار کرد: ۶ محموله از انواع کمک‌های مورد نیاز مردم زلزله دیده این شهرستان توسط سپاه و بسیج استان قم ارسال شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم افزود: همچنین به همت بسیج و سپاه قم ۲ آشپزخانه در این شهرستان فعال و در هر وعده افزون بر ۲ هزار پرس غذای گرم بین مردم توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پتو، بخاری برقی، لباس گرم، نان، کاپشن و ... بخشی از اقلام ارسالی قم به شهرستان خوی در ارسال ۶ محموله است.

موحد با اشاره به ارسال بیش از ۷۰ هزار قرص نان برای زلزله‌زدگان خوی، تصریح کرد: همچنین با همکاری ستاد کریمه اهل‌بیت(ع) و خیرین نیز اقلامی مانند برنج، گوشت، نخود، لوبیا، عدس و غیره نیز تامین و ارسال شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم در پایان بیان داشت: قرارگاه حضرت معصومه(س) سپاه قم ۲ روز بعد از زلزله خوی در این شهرستان فعال شده و همچنان مشغول خدمات‌رسانی به مردم این شهرستان است.

گفتنی است، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهرخوی و فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و به ویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۱۳ مهر و ۲۸ دی امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه سه نفر فوت و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند، در این حادثه ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1042152

مهمترین اخبار ایران و جهان: