نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 12:07

اجرای کمپین ۳۰-۶۰ هم‌زمان با سفرهای نوروزی در سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با فرمانداران شهرستان‌های استان، این طرح با موفقیت اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به جراحت یا فوت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، اظهار کرد: کاربران جاده‌ای با این تصور اشتباه که به مقصد رسیده‌اند، با سرعت غیرمجاز و عدم استراحت کافی در سی کیلومتری پایانی سفر خود متأسفانه منجر به حوادث ناگواری می‌شوند که قابل جبران نیست.

رئیس کمپین ۳۰-۶۰ استان سمنان افزود: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد با مطالبه مبلمان شهری در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین یادآوری به مردم که خستگی در حاشیه شهرها هم می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد، با فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن، از بروز حوادث جلوگیری کرده و در کاهش آن تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

منصورکیایی راه‌اندازی این قبیل پویش‌ها را در نزدیکی تعطیلات نوروز و تابستان لازم دانست و گفت: هم‌زمان با جلسات خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۲ اقدامات مؤثر در اجرای این پویش مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و بر هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط تأکید شده است.

وی بیان کرد: از طریق این گونه برنامه‌های همگانی می‌توان آموزش‌های لازم را به جامعه منتقل کرد و با حساس سازی مردم نسبت به خطرات و آثار وقوع سانحه و تصادفات، رفتارهای پیشگیرانه را در آنان تقویت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و تردد میلیونی زائران علی بن موسی‌الرضا از محورهای مواصلاتی استان، اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم نمادین، عملیاتی و آموزشی آن با مشارکت دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مردم در جهت حفظ سلامت زائران و پیشگیری از حوادث جاده‌ای بسیار مؤثر و مثبت خواهد بود.

منصورکیایی از آمادگی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای اجرای این پویش در سطح استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با فرمانداران شهرستان‌های استان و اجرایی شدن تصمیمات، طرح موفقی داشته باشیم.

رئیس کمپین ۳۰-۶۰ استان سمنان بیان کرد: از مسافرین درخواست می‌شود ضمن همراه داشتن تجهیزات و ملزومات سفر، از طریق سامانه ۱۴۱ از وضع مسیر تردد خود مطلع شده و از رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047796

مهمترین اخبار ایران و جهان: