نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 13:44

مدیرکل جدید صمت چهارمحال و بختیاری معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری برگزار شد و فضل‌الله رحمتی به عنوان مدیرکل جدید این سازمان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سجاد رستمی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: در ارزیابی عملکرد سازمان صمت در سال ۱۳۹۸ استان چهارمحال و بختیاری رتبه ۳۰ را داشت اما با تلاش و همت همه کارکنان در بخش دولتی و خصوصی این جایگاه با ۱۹ پله ارتقا به رتبه ۱۱ در سال ۱۳۹۹ رسید.

مدیرکل سابق صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از تغییر مبناهای ارزیابی نیز صمت استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی سازمان‌های صمت رتبه اول را از آن خود کرد.

رتبه پنجم چهارمحال و بختیاری در بخش صنعت

وی افزود: در بخش صنعت با شروع طرح‌های صنعتی جدید از سال ۱۳۹۹ با صدور ۸۹۲ جواز تاسیس، ۵۲ درصد رشد اسمی و ۳۰۰ درصد رشد سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم و توانستیم رتبه پنجم کشوری را به دست آوریم.

رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک‌هزار واحد صنعتی با ۲۳ هزار اشتغال مستقیم در چهارمحال و بختیاری فعال است، بیان کرد: ۲ هزار طرح صنعتی در حال اجرا در استان وجود دارد که ۲.۵ درصد طرح‌های کشور را شامل می‌شود و ۴۰۰ مورد از این طرح‌ها پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشته و با تکمیل کامل این طرح‌ها ۳۳ هزار اشتغال ایجاد می‌شود.

انعقاد ۳ هزار قرارداد واگذاری زمین در چهارمحال و بختیاری

وی اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار قرارداد واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری منعقد شده است و طی آن یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار زمین واگذار شده است که ۴۰ درصد آن مربوط به سال ۱۳۹۹ به بعد است.

رستمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰۰ درصد اهداف صادراتی چهارمحال و بختیاری محقق شد، تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری نیز ۸۱ میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ تنها ۸۹ معدن در استان فعال بود و نسبت معدن‌های فعال به کل ۴۸ درصد بود اما در حال حاضر با فعالیت ۱۳۶ معدن فعال این نسبت به ۸۰ درصد رسیده است و تعدادی از معادن نیز سلب صلاحیت یا به مزایده گذاشته شدند.

رستمی ادامه داد: بازرسان اداره صمت استان ۲۳ هزار مورد بازرسی از اصناف استان داشتند و طی این بازرسی‌ها ۱۲ هزار پرونده تخلف تشکیل داده‌اند.

وی افزود: پارک اوره یکی از طرح‌های مهم استان بود که با وجود تلاش‌های بسیار موفق به راه‌اندازی آن نشدیم و امیدوارم در دوره مدیریت جدید این پارک که اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر را به همراه دارد احداث شود.

در پایان از زحمات سجاد رستمی تجلیل شد و فضل‌الله رحمتی به عنوان مدیرکل جدید صمت چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048096

مهمترین اخبار ایران و جهان: