نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 14:02

بهره‌برداری و اجرای 3 طرح آبرسانی با اعتبار 27 میلیارد تومان در دشتستان انجام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: افتتاح و عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی شهرستان دشتستان با اعتبار ۲۷ میلیارد و 500 میلیون تومان ظهر امروز در آیینی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، همزمان با گرامیداشت دهه فجر افتتاح و عملیات اجرایی سه پروژه آبرسانی شهرستان دشتستان با اعتبار ۲۷ میلیارد و 500 میلیون تومان ظهر امروز در آیینی انجام شد. ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: با بهره‌برداری از چاه روستای «خون» آب مورد نیاز یک‌هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت این روستا تامین شد. طرح یاد شده ظرف مدت سه ماه با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان و از سوی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرا شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی خط انتقال آب سد شهید بهرامی (ارغون) به شهر کلمه نیز شروع شده است که با بهره برداری از آن در دهه فجر سال آینده آب مورد نیاز جمعیت 3 هزار و ۶۰۰ نفری این شهر تامین خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: این طرح ظرف مدت ۱۲ ماه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود که شامل هفت کیلومتر شبکه و خط انتقال با لوله پلی اتیلن با قطر ۲۰۰ میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعلام داشت: خط انتقال آب فاریاب دیگر پروژه بهرهبرداری شده است که ۲ روستا با جمعیت ۲ هزار و ۳۲۵ نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد. این طرح ظرف مدت چهار ماه با ۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده که منبع تامین آب آن از چاه است.

وی تاکید داشت: طول خط انتقال فاریاب ۲ هزار و ۳۰۰ متر و با لوله پلی اتیلن به قطر ۳۱۵ میلیمتر است. مجری هر دو پروژه عملیاتی و افتتاح شده خطوط انتقال آب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است که در حوزه آبرسانی استان بوشهر تاکنون اقدام‌‎های ارزشمندی داشته است.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1029608

مهمترین اخبار ایران و جهان: