نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 22:27

تبریز پایتخت هنرهای تجسمی کشور است/ لزوم تقدیر از زحمات هنرمندان توانمند استان

مدیر هنری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استانی با بیان اینکه تبریز پایتخت هنرهای تجسمی کشور محسوب می شود، بر لزوم قدردانی شایسته از زحمات هنری هنرمندان توانمند آذربایجان شرقی تأکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمودی چهارشنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی فجر آذربایجان شرقی اظهار داشت: تبریز پایتخت هنرهای تجسمی کشور محسوب می شود و این شهر و آذربایجان شرقی ظرفیت های بی بدیل و بی مانندی در این حوزه دارد.

وی در خصوص روند برگزاری نمایشگاه پانزدهم استانی هنرهای تجسمی نیز خاطر نشان شد: در این نمایشگاه ۲۲ اثر از استادان پیشکسوت نقاشی و خوشنویسی آذربایجان شرقی بنام های استاد مرتضی شریفی با ۱۰ اثر نقاشی، استاد جعفر حسن پور کهنمویی با ۵ نقاشی و استاد ایوب شهبازی با ۷ اثر خوشنویسی در گالری یاسمی به نمایش درآمد.

مدیر هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر استانی افزود: همچنین ۱۲ هنرمند در گرایش مختل هنرهای تجسمی استان هر یک با سه اثر در این نمایشگاه حضور داشتند و سعی کردیم زمینه حضور چهره های جوان و نیز اساتید صاحب سبک و باتجربه را به صورت همزمان فراهم کنیم و امیدواریم با تداوم و افزایش برگزاری چنین جشنواره ها و برنامه هایی در آینده، زمینه تجلیل و تقدیر از زحمات هنری هنرمندان توانمند استان بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره استانی هنرهای تجسمی فجر آذربایجان شرقی از اساتید پیشکسوت ایوب شهبازی، مرتضی شریفی و جعفر حسن پور کهنموئی و نیز ۱۲ هنرمند حاضر در این نمایشگاه با اهدای لوایح و جوایزی در حضور مدیران استانی و هنرمندان و علاقمندان به وادی هنر تقدیر و تجلیل شد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028496

مهمترین اخبار ایران و جهان: