مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسانشمالی از ثبت ۲۳ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های این اداره کل طی سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،عصر امروز جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسانشمالی در گفتوگو با رسانه ها اظهار کرد: ۲۳ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های این اداره کل طی سال جاری ثبت شد.
وی گفت: در این مدت هزار و ۵۰۷ نفر تمایل داشتند با اپراتور مرکز مدیریت راههای استان تماس بگیرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسانشمالی با اشاره به این که میزان تماس با سامانه گویای ۱۴۱ و تماس با اپراتور با توجه به ثبات نسبی شرایط جوی استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۰ درصد و ۳۵ درصد کاهش یافته است، افزود: کاربران جادهای میتوانند با تماس با این سامانه درباره وضعیت ترافیکی راهها ، وضعیت آب و هوای مسیرها ، انسدادها و یا محدودیتهای اعمال شده اطلاعات کسب و شکایات خود در خصوص راهها را ثبت کنند.
وی اظهارکرد: در این بازه زمانی ۱۱۸ شکایت باری و ۳۶ شکایت مسافری در این سامانه به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵۷ درصد افزایش و ۸ درصد کاهش داشته است.
شهامت، بیشترین تماسها با سامانه ۱۴۱ را مربوط به وضعیت جوی و ترافیکی و در مرحله بعدی شکایات باری برشمرد و ادامه داد: سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات ۱۴۱ بهترین راه ارتباطی در تمام ساعات شبانه روز با مردم است و کارشناسان به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردم و کاربران جادهای در خصوص وضعیت جادهها و ناوگان حملونقل هستند.
دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان گفت: مبنای سامانه واکنش سریع حوزه راهداری، گزارشهای واصله مردمی به ویژه در حوزه ایمنی راههاست که در کنار این گزارشها، ارتباط مستمر با سایر دستگاهها نظیر پلیس راه و دستگاههای امدادی در دستور کار مرکز مدیرت راههای استان قرار دارد.
انتهای پیام/س
شناسه خبر: 375764