نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 18:53

پوشش ۸۵ هزار نفر با پروژه آبرسانی «لیکک» از سد کوثر محقق می شود

یاسوج_ مدیر عامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آبرسانی به «لیکک» و روستاهای اطراف از سد کوثر، ۸۵ هزار نفر را پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: عملیات ساخت «سد تنگ سرخ بشار» در هفت جبهه کاری انجام و برای سال جاری با اخذ مجوز شورای تامین، نرخ گذاری اراضی «سد تنگ سرخ» به روز رسانی و به ۱٠٠ درصد افزایش یافت.

وی از پرداخت بهای اراضی از هفته جاری خبر داد و گفت: در مرحله اول اراضی کنار بدنه و دارای اولویت تملک بر اساس نیاز دیده خواهد شد.

مصلح افزود: پیشرفت پروژه سد تتگ سرخ به ۴۴ درصد رسیده و تکمیل تملک تا سال ۱۴٠۲ را خواهیم داشت.

مصلح با اشاره به اینکه در سفر اول رئیس جمهوری دستاوردهای کلیدی برای حوزه آب داشتیم، گفت: یک پروژه کلیدی در خود سفر و یک پروژه در متمم آن داشتیم.

وی آبرسانی به لیکک و روستاهای اطراف از سد کوثر را از مهمترین پروژه های مصوب سفر دانست و گفت: شهرستان بهمئی با تنش آبی شدید مواجه است.

مصلح با بیان اینکه تا قبل از سفر و طی ۱٠ سال پروژه ۴٠ درصد پیشرفت داشت، ابراز داشت: این پروژه به ۶۵ درصد پیشرفت رسیده و ۲۷٠ میلیارد تومان تخصیص گرفت.

مصلح تصریح کرد: ۲٠٠ میلیارد تومان طی سال جاری در پروژه آبرسانی لیکک هزینه شد.

مدیر عامل آب منطقه ای استان گفت: طی دهه فجر ۱۴٠۲، آب تصفیه شده و سالم سد کوثر با پوشش ۸۵ هزار نفر به شهر لیکک و روستاهای اطراف می رسد.

مصلح با اشاره به اینکه آبرسانی به لیکک ۸.۵ میلیون متر مکعب آب را انتقال داده که ۳ میلیون متر مکعب آن صنعت و ۵.۵ میلیون متر مکعب آن شرب است، از پوشش توسعه اشتغال توسط این آبرسانی خبر داد و گفت: اشتغال زایی و شرب در کنار هم دیده شده است.

وی افزود: دولت به مصوبات پایبند بوده و عملکرد ها محسوس است.

مصلح با اشاره به تکلیف های سفر، عنوان داشت: سد تنگ سرخ بویراحمد در قالب متمم سفر دیده شد.

وی ابراز داشت: این پروژه از محل های مختلف اعتبار دریافت کرد.

مصلح سد «سرپری» را از دیگر پروژه های دیده شده متمم سفر دانست و گفت: این پروژه تامین آب ۴۵٠ هکتار از اراضی و توسعه ظرفیت گردشگری و شکوفایی منطقه را رقم می زند.

مصلح با اشاره به مدیریت بحران ها، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای استان در سال ۱۴٠۱، عبور از سامانه مانسون بدون تلفات بود.

وی با بیان اینکه حجم بالای سیلاب در این پدیده را داشتیم، اظهار کرد: تنها استانی که هیچ حادثه جانی نداشت، ما بودیم و مورد توجه کشور قرار گرفت.

مصلح با اشاره به حضور میدانی متولیان در مدیریت مانسون، اظهار کرد: رسانه ها نیز دومین عامل در مدیریت شرایط ایجاد شده ناشی از بارش های مانسونی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 988920

مهمترین اخبار ایران و جهان: